איזה שירותים משפטיים נוגעים לדיני משפחה?

שירותים משפטיים שמבוססים על דיני משפחה יכולים להיות רלוונטיים עבור גברים ונשים בטווח רחב של גילאים. במאמר הבא נסביר מה מיוחד בסוג כזה של שירותים משפטיים, מה הם כוללים ומתי כדאי להשתמש בהם

בחירה נכונה של שירותים משפטיים היא תהליך חשוב שעשוי להשפיע על התוצאות של ההליך החוקי. אם בוחרים נכון שירותים מן הסוג הזה, מגדילים למשל את הסיכוי לכך שהשופט יקבל את טענת התביעה או ההגנה. במידה ולא בוחרים נכון עורך דין שמספק שירותים משפטיים או לא מביאים בחשבון את ההבדלים ביניהם, עלולים לספוג בזבוז של זמן ומשאבים.

אחת הדרכים למנוע בעיות עם קבלת סוגים שונים של שירותים משפטיים היא להשתמש בפילוח שמבוצע על ידי המערכת המשפטית עצמה. כך למשל ניתן לראות שיש הבדל בין שירותים משפטיים בתחומים של דיני חוזים, דיני נזיקין וכן הלאה. ספציפית לפי הפילוח הזה, קל גם להבין את המאפיינים המיוחדים של שירותים משפטיים שנוגעים לדיני משפחה.

מה מיוחד בדיני משפחה?

שירותים משפטיים שנוגעים לדיני משפחה מיוחדים בגלל כמה סיבות. קודם כל, אלו שירותים שבדרך כלל מערבים את הנושאים הכי רגישים בחיים של כל אחד ואחת מאיתנו. בניגוד לדיני חוזים למשל שיש להם רק את ההיבט הכלכלי או לדיני נזיקין שקשורים אל תביעות ופיצויים, כאן כבר מדובר על ליבת מערכת היחסים בין בני משפחה – לרבות הורים וילדים, אחים, דודים וכן הלאה.

חוץ מזה, שירותים משפטיים שנוגעים לדיני משפחה לעיתים קרובות מתואמים בלי שנוכל להחליט מתי להתחיל ולסיים אותם. בעוד הגשת תביעה לדוגמא היא פונקציה של בחירה אישית מבחינת התזמון, עם שירותים משפטיים רבים זה ממש לא ככה. בהקשר הזה, הדוגמא הכי בולטת היא סוגים שונים של שירותים משפטיים שנוגעים לדיני משפחה ובהם דיני צוואות וירושות, חלוקת עיזבונות, הגשת צו לקיום צוואה וכן הלאה.

עם מי מתייעצים לגבי שירותים משפטיים שנוגעים לדיני משפחה?

החדשות הטובות הן שגם בני משפחה יכולים להתייעץ עם גורם מקצועי על מנת לרכז את השירותים המשפטיים שרלוונטיים עבורם, בצורה מסודרת ותחת קורת גג אחת. אם מתייעצים עם עורך דין שמכיר את דיני המשפחה ובקיא בהם, מגדילים את הסיכוי לכך שהתהליך יתבצע מהר ואף יסתיים לשביעות הרצון של הגורמים המעורבים.

למעשה, התייעצות עם עורך דין היא עניין חשוב בתהליך של מיצוי זכויות תחת הנושא של דיני משפחה – כי אפשר לעשות את זה בצורה דיסקרטית לחלוטין. גם אם בני המשפחה עדיין לא מודעים למהלך משפטי כזה או אחר של האחים או האחיות, התייעצות עם עורך דין תהיה רלוונטית ותעזור להחליט איך ייראה המשך התהליך.

הבדלים בין שירותים משפטיים בתחום של דיני משפחה

הקטגוריה של דיני משפחה כוללת בתוכה שירותים משפטיים שונים. רוב האנשים מכירים למשל את דיני הגירושין והאופן שבו הם מושפעים מחוקים או תקנות של דיני משפחה, אך מעטים מביאים בחשבון את ההשפעה של דיני משפחה על ניהול תיקי משפחה מורכבים ועל ניסוח ועריכת צוואות, חלוקת ירושות וניהול עיזבונות.

בנוסף, דיני משפחה יכולים להיות מושפעים מהאופן שבו עוברים תהליכים שונים של חדלות פירעון והוצאה לפועל. אם למשל מגישים תביעה כספית להוצאה לפועל בגין ירושה שאמורה להגיע אל בני המשפחה, יהיה צורך במעורבות של משרד עורכי דין שמכיר את שני התחומים – ולא רק אחד מהם. לכן בודקים מראש במה מתמחה כל עורך דין ורק לאחר מכן פונים אליו. 

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ