איך מבצעים בדיקות יסודיות של מצב הזכויות בנכס נדל"ן?

רכישת נכס נדל"ן היא ככל הנראה העסקה הכלכלית הכי משמעותית שנעשה בימי חיינו. עם זאת, רבים מוותרים על בדיקה יסודית של מצב הזכויות בנכס ויש כאלה שמתפשרים על בדק בית בלבד. במאמר הבא נסביר מדוע זו טעות ואיך פותרים אותה

המטרה של בדיקות יסודיות של מצב הזכויות בנכס היא למנוע מצב שבו מגלים מאוחר מדי שרשומים עליו סוגים שונים של עיקולים. כאשר יש עיקולים על הנכס, המשמעות היא שגם הרוכש לא יהפוך לבעלים הרשמי – או שהמוכר עבר על החוק בכך שהוא ניסה למכור אותו. לכן עדיף לברר מראש את כל הנושאים הללו והרבה לפני שמגיעים למצב שבו חותמים על חוזה לרכישת נכס נדל"ן למגורים או השקעה.

מצד אחד, רכישת נכס נדל"ן היא אחת ההשקעות הכספיות הגדולות והמשמעותיות ביותר שנבצע בימי חיינו. מצד שני, דווקא התהליך הארוך והמסורבל גורם לכך שרבים מחפשים אחר קיצורי דרך. במסגרת התהליך שבו מחפשים קיצורי דרך, יש כאלה שחותמים על העסקה היקרה בלי לבצע בדיקות יסודיות של מצב הזכויות בנכס.

עורך דין שאחראי על בדיקות יסודיות של מצב הזכויות בנכס

הדרך לבצע בדיקות יסודיות של מצב הזכויות בנכס היא להתייעץ עם עורך דין. התמחות של עורך דין בדיני נדל"ן מאפשרת לו לקחת על עצמו את האחריות לכל הבדיקות הרלוונטיות, לרבות שאלת העיקולים והמגבלות. באמצעות מעורבות מוקדמת של עורך דין, ניתן גם לבצע בדיקות יסודיות של מצב הזכויות בנכס וגם לקבל ממצאים מסודרים ומפורטים.

התייעצות עם עורך דין לגבי בדיקות יסודיות של מצב הזכויות בנכס היא גם השקעה כלכלית משתלמת. ברור מאליו שעורך דין נדל"ן גובה שכר טרחה ושצריך להוסיף אותו אל שאר ההוצאות העקיפות שכרוכות ברכישת נכס מכל סוג, אבל כאן כבר מדובר על השקעה שמחזירה את עצמה: אם עורך דין מבצע בדיקות יסודיות של מצב הזכויות בנכס ומגלה ממצאים מחשידים, זה אומר שהוא חוסך ללקוחות שלו עוגמת נפש, זמן ובעיקר הוצאות מיותרות.

למה לבצע בדיקות יסודיות של מצב הזכויות בנכס?

בדיקות יסודיות של מצב הזכויות בנכס שמבוצעות על ידי עורך דין שמכיר את התחום ומתמחה בנדל"ן הן הדרך היחידה לקבל תמונת מצב אמינה. במקרים של רכישת נכס נדל"ן למגורים או השקעה, תמונת המצב הזו יכולה לעשות את ההבדל בין נכס שגורר אחריו הוצאות מיותרות או אפילו פשיטת רגל – לבין רכישה מסודרת שגם מבוססת משפטית על כל ההגנות הקבועות בחוק.

בנוסף, בדיקות יסודיות של מצב הזכויות בנכס על ידי עורך דין לא מחליפות את בדק הבית שמבוצע על ידי מהנדס בניין. הבדיקות מצטרפות אחת לשנייה ויחד הן מאפשרות לכל מי שמתכנן לרכוש נכס נדל"ן למגורים או השקעה, לקבל את כל הפרטים מראש ולבסס עליהם את ההחלטות הנכונות שלו.

כך בוחרים עורך דין מתאים

כיום אפשר לרכז גם את הנושא של בדיקות יסודיות של מצב הזכויות בנכס וגם את הטיפול בחוזה עצמו מול אותו עורך דין. בשביל לעשות את זה, כל שנדרש הוא לפנות מלכתחילה אל עורך דין שמתמחה בנדל"ן ומכיר אותו.

התמחות של עורך דין בנדל"ן עוזרת לתאם סוגים שונים של בדיקות יסודיות של מצב הזכויות בנכס. את עורך הדין כדאי לערב בשלב מוקדם יחסית שבו מנסחים חוזה לרכישת נכס נדל"ן למגורים או השקעה, על מנת למנוע מצב שבו מגלים רק מאוחר מדי שיש עיקולים על הנכס. 

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ