באילו מצבים רפואיים יכולה להתרחש רשלנות רפואית?

הייתם באינטראקציה רפואית כלשהי עם רופא, והתברר לכם שנגרם לכם נזק כתוצאה מכך?
סיכוי סביר שחוויתם מקרה של רשלנות רפואית. גם רופאים מבצעים טעויות בצורה רשלנית, אך בניגוד לאנשי מקצוע מתחומים אחרים בחיינו, טעויות של רופאים עשויות להותיר אותנו עם נזק משמעותי. כשהטעות מבוצעת עקב פעולות רשלניות, הדבר מכעיס ומתסכל כפליים.
במאמר הבא נסביר באילו מצבים רפואיים יכולה להתרחש רשלנות רפואית.

הליכים רפואיים שונים
עולם הרפואה הוא עולם נרחב. ישנם תחומים רבים של רפואה, כמו לב, שיניים, עיניים, נוירולוגיה, אורתופדיה ועוד. בכל אחד מהתחומים הללו, אנשים הזקוקים לטיפול, ייעוץ או בירור של תופעה ממנה הם סובלים, יוצרים אינטראקציה עם בעל המקצוע המוסמך לטיפול רפואי, הרופא, כדי לקבל את המענה ההולם והמקצועי.
ישנם הליכים שונים שמבוצעים אצל הרופא. בין היתר, אנו מבצעים אצל הרופאים בדיקות שונות, כדי לתת לו אינדיקציות שונות על המצב הגופני שלנו, אנו מקבלים טיפול מהרופא, כדי לפתור את הבעיה הרפואית ממנה אנו סובלים ואנו עוברים תהליך מלא של אבחון, כדי להבין בכלל ממה אנחנו סובלים או לא סובלים.

רשלנות רפואית
אם הדבר קרה גם לכם או שלא, ישנם אנשים שניגשים להליכים הרפואיים השונים בתחומי הרפואה השונים ויוצאים מהם עם נזק משמעותי. לא כך הדבר אמור להיות. כאשר מטופל יוצא עם נזק משמעותי כתוצאה מפעולה שביצע הרופא, הדבר אמור להדליק אצלו נורה אדומה, שכן ייתכן ומדובר במקרה של רשלנות רפואית. החוק מגדיר באופן ברור מהי רשלנות כזו.
רשלנות רפואית היא פעולה בה נקט או לא נקט הרופא, שבעקבותיה נגרם נזק משמעותי למטופל, מבלי שהרופא השתמש באמצעים העומדים לרשותו כדי למנוע את הנזק המדובר.
אם הרופא לא ביצע בדיקות מסוימות, לא השתמש בידע שיש לו ואפילו ביצע פעולה שאינה סבירה, וכתוצאה מאחד מאלו נגרם נזק למטופל, הרופא התרשל. גם אם הוא לא נקט בפעולה, אך למטופל נגרם נזק עקב כך, ייתכן ומדובר ברשלנות של הרופא.

רשלנות רפואית במהלך אבחון
רשלנות רפואית יכולה להתרחש לכל אדם שניגש להליך רפואי כלשהו, בכל תחום הקיים בענף הרפואה. אחד ההליכים בהם אדם יכול להיחשף לרשלנות רפואית הוא הליך האבחון.
הליך זה הוא לרוב הראשון במפגש עם רופא, כאשר אדם שאינו חש בטוב, או סובל מתופעה מסוימת, הולך לרופא כדי שהאחרון יקבע במה מדובר.
רשלנות רפואית במהלך האבחון יכולה להתרחש אם הרופא אבחן בצורה שגויה את המחלה של המטופל. אם הרופא לא ביצע בדיקות מקיפות כדי לשלול מחלות אחרות או לא שאל את כל השאלות הרלוונטיות שיש לשאול את המטופל על מצבו הבריאותי, הסבירות שלו לבצע אבחון שגוי הופכת לגדולה יותר, ולכן מדובר ברשלנות.
גם אי אבחון של מחלה עקב אותן סיבות הוא דבר לא תקין שייחשב לרשלנות רפואית מצידו של הרופא.

רשלנות רפואית בטיפול
גם במהלך טיפולים שונים, המטופל עשוי להיפגע כתוצאה מרשלנות רפואית. קבלה של תרופות במינונים לא תקינים, הדרדרות במצב בזמן ניתוח, זיהום פצע לאחר טיפול של רופא והחלמה של שבר עקב קיבוע לא מקצועי, אלו דוגמאות למצבים שעשויים להיחשב בתנאים מסוימים לרשלנות רפואית.

רשלנות ברפואת נפש
לא רבים יודעים זאת, אך לפי החוק טיפול נפשי נחשב לטיפול בו נזק שנגרם למטופל עשוי להיחשב כנזק שנגרם כתוצאה מרשלנות רפואית. פסיכיאטרים ופסיכולוגים שלא נוקטים בפעולות הסבירות, שחורגים מהנורמות או שמעניקים טיפול מרושל למטופל שלהם ובכך גורמים לנזק, עשויים להיות כאלו שהתרשלו בביצוע התפקיד שלהם.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ