גובה הפיצויים הנפסקים לנפגע בתאונת דרכים

ישנם לא מעט פרמטרים הנלקחים בחשבון בעת ביצוע חישוב גובה הפיצויים בגין נזקי גוף שנגרמו במסגרת תאונת דרכים. הנה כמה מהבולטים בהם – גילו של האדם שנפגע, מצב הנכות הרפואית שנגרמה לו (זמנית או קבועה), דרגת המגבלות הרפואיות והשפעתן על יכולתו של האדם לביצוע עבודתו לאחר קרות תאונה, בסיס שכרו הממוצע של הנפגע טרם קרות התאונה, כמו גם סכום הניכויים אותם יש לנכות בגין תקבולים שקיבל הנפגע מטעם המוסד לביטוח לאומי בגין תאונת הדרכים. טווחי סכומי הפיצוי הנפסקים לנפגעים בגין תאונות דרכים עשוי להיות ורסטילי ורחב ביותר.

דוגמאות לסכומי פיצויים

כך, למשל, בתביעה בגין תאונת דרכים בה אין סיכוי לפסיקת אחוזי נכות (חבלות או מכות יבשות שלא הותירו מגבלת תפקוד והתובע שב לעבודתו יום לאחר קרות התאונה), סכומי פיצויים עשויים להגיע לעד כ-20,000 ₪, בהתחשב בהפסדי השתכרות ובתקופה. לעומתה, בתביעות בגין פגיעות רב-מערכתיות שקרו בעקבות תאונת הדרכים, סכומי הפיצויים עשויים להגיע אף לגובה של מיליוני ₪ בגין תאונת דרכים בודדת.  

תחשיב הנזק

ברבים מהמקרים, אחר הגשת התביעה לבית המשפט, ולאחר בדיקת התובע ע"י המומחים הרפואיים, בית המשפט יורה על הצורך בהגשת תחשיב הנזק המנומק מטעמו של הנפגע-התובע, ולאחר מכן, על הגשת תחשיב הנזק המנומק מטעמה של חברת הביטוח. בתחשיב הנזק מצויה ההזדמנות הראשונה, הלכה למעשה, של התובע להציג את סכום הפיצויים והפירוט של הנזק שנגרם, כפי שהוא תובע אותו.

כמה זמן אורכת תביעת נזקי גוף בגין תאונת דרכים?

ראשית, ככלל, חשוב לדעת, כי בדומה להליכים משפטיים אחרים, ככל שמתחילים מוקדם יותר את התהליכים להגשת תביעה בגין תאונת דרכים, הסיכויים הם כי הם יסתיימו מהר יותר והתהליכים יעברו באופן חלק יותר. כך, שבכל מקרה, חשוב לפנות לייעוץ אצל עורך דין מקצועי ומנוסה המתמחה בתחום תביעות בגין תאונות דרכים, מוקדם ככל האפשר, וסמוך ככל שניתן למועד קרות התאונה. מעבר לכך, באופן עקרוני, ישנם שלושה מסלולים עיקריים שונים באורכם, בהם מתנהלות תביעות בגין נזקי גוף שנגרמו בשל תאונת דרכים. המסלול הקצר – במקרים בהם התאונה הייתה קלה או לא משמעותית בתוצאותיה, זמן קבלת הפיצויים יהיה קצר, יחסית, ויגיע למספר חודשים ממועד הגשתה של התביעה לחברת ביטוח, בלא צורך בתביעה לבית המשפט. המסלול השני, הבינוני באורכו, עובר בתהליך גישור או במשא ומתן המתנהל בין עורכי הדין של שני הצדדים, מחוץ לכותלי בית המשפט. במקרים כאלו, התהליך יימשך מעט יותר מאשר במקרים הקודמים, ועשוי להגיע לעד כשנה מההגעה לייעוץ אצל עורך הדין המומחה. המסלול הארוך ביותר, הוא, כמובן, המסלול העובר בין כתלי בתי המשפט, והוא עלול להימשך גם מספר שנים, בהתאם למורכבותו של המקרה.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ