דיני מקרקעין נדל״ן וההשפעה שלהם על ערך הנכס שלך

בעלי נכסים בתחום הנדל"ן חייבים להכיר את דיני המקרקעין ואף לעקוב אחר השינויים שחלים בהם על ידי המחוקק. עם זאת, לא תמיד אפשר לעשות את זה בצורה עצמאית – לכן כדאי להתייעץ עם עורך דין ולערב אותו בתהליך קבלת ההחלטות

מגוון רחב של דיני מקרקעין משפיעים על הערך של נכסי נדל"ן. מלבד דיני מקרקעין נדל״ן שקבועים בחוק כבר שנים רבות, יש מדי פעם תקנות מעודכנות שמקבלות את אישור הגורמים המוסמכים לכך. בין היתר, השינוי בתקנות נועד על מנת לעזור להתמודד עם יוקר המחיה, כדי לעדכן את הרגולציה על מיסוי של נכסי נדל"ן וגם על מנת ליישר קו עם מדינות מערביות אחרות ברחבי העולם.

הבעיה היחידה היא שבעלי נכסי נדל"ן לא תמיד מפנימים את ההשפעה של דיני מקרקעין על הערך של הנכס שלהם. בין אם מדובר על בית למגורים או להשקעה, מאוד חשוב לעקוב מקרוב אחר הנושא של מקרקעין נדל״ן ולהביא בחשבון את ההשלכות שלו.

למה צריך להכיר את הקשר בין מקרקעין נדל״ן?

הקשר בין מקרקעין נדל״ן צריך להיות ברור לבעלי נכסים בכל רחבי הארץ. בלי קשר לשאלה מה הערך האמיתי של הנכס והאם הוא נרכש למגורים או כדי להפיק תשואה לטווח הארוך, יש לדיני מקרקעין השפעה עליו ועל השוק.

במילים אחרות, הקשר בין דיני מקרקעין נדל״ן והשקעות הוא חלק בלתי נפרד מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר. אם בעלי נכסים רוצים למשל לתכנן את המיסוי על נכסי נדל"ן קיימים או לדעת מראש כמה דמי השבחה הם עומדים לשלם על בית שהם קונים עכשיו להשקעה, הדרך היחידה לעשות את זה תהיה לבדוק מה קובעים דיני המקרקעין והחוק בנושא.

עם מי מתייעצים לגבי מקרקעין נדל״ן?

בעלי נכסים בתחום הנדל"ן שרוצים לעקוב אחר השינויים שחלים בדיני החוק לא תמיד יכולים לעשות את זה בצורה עצמאית. גם אם בעלי הנכסים מכירים בחשיבות של החוק ואף עוקבים אחר פרסומים בתקשורת בנוגע לתקנות חדשות כאלה ואחרות, זה לא מבטיח שיהיו להם את הידע או את הכלים על מנת להתמודד איתם בצורה אפקטיבית.

הפתרון האפשרי יכול להיות התייעצות עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו – כמו למשל עורך דין. בעזרת מעורבות של עורך דין שמתמחה בנושא מקרקעין נדל״ן והשקעות, ניתן להגדיל את הסיכוי להשיג תוצאות טובות וליהנות מתשואה גבוהה.

החשיבות של התייעצות עם עורך דין

עורך דין שמתמחה בנושא של מקרקעין נדל״ן מרכז את השירותים השונים שרלוונטיים ספציפית לקהל היעד והלקוחות שלו. כך למשל עורך דין יכול להמליץ ללקוחות שלו איזה סעיפים לבדוק בחוזה מכירה של בית חדש, מה לדרוש מקבלן ובאיזה אופן להגן על עצמו כאשר הם מוכרים נכס קיים. 

ההמלצה של עורך דין היא על בסיס היכרות עם דיני מקרקעין ולא בהכרח על בסיס היכרות עם שיקולים פיננסיים כאלה ואחרים, אך היא מגובה בניסיון של שנים רבות. בזכות הניסיון של עורך הדין והעובדה שהוא לוקח אחריות על הטיפול בנושא של דיני מקרקעין עבור הלקוחות, ניתן להפיק תועלת רבה מהמעורבות שלו בתהליך. 

לא מתפשרים על דיני מקרקעין

בשורה התחתונה, דיני מקרקעין משפיעים על תחום הנדל"ן ועל ערך הנכסים בדיוק כמו השוק החופשי. אם בעלי נכסי נדל"ן או כאלה שמתכננים להיות בעלי נכסים בעתיד רוצים להישאר מעודכנים, עליהם להתייעץ עם עורך דין ולהביא בחשבון את דיני המקרקעין והוראות החוק. 

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ