הוגדרת כיורש בצוואה? כך פועלים נכון

יורשים שמופיעים בצוואה של אדם שנפטר, צריכים לפעול על פי החוק ולעבור כמה שלבים על מנת לקבל את העיזבון. במאמר הבא נציג את עיקרי התהליך, נבין איך עוברים אותו מהר וביעילות, ונסביר עם מי כדאי להתייעץ

הנושא של צוואות וירושות מורכב מכפי שנהוג לחשוב. קודם כל, יש הבדל משמעותי בין האופן שבו מחלקים את העיזבון של אדם שנפטר לפי צוואה שהוא מותיר אחריו – לפי חלוקת העיזבון על פי כללי הדין וסדר היורשים החוקי. חוץ מזה, לא כל צוואה קבילה בבית משפט ועלולים להתעורר ויכוחים גם אם יש רשימה מסודרת של יורשים ברורים. 

כפועל יוצא מכך, גם יורשים שכבר הוגדרו בתוך הצוואה צריכים לדעת כיצד לפעול. אם היורשים שהוגדרו בתוך הצוואה לא פועלים בצורה נכונה, המשמעות תהיה עיכוב יחסי בקבלת הרכוש או העיזבון. 

מה יורשים צריכים לדעת אם קיימת צוואה?

יש כמה דברים שכדאי ליורשים לדעת אם קיימת צוואה של הנפטר והם מוזכרים בה. ראשית, צריך להתייעץ עם עורך דין שמכיר את התחום לגבי מימוש עזבון של אדם שנפטר. למרות שהיורשים מצוינים בצוואה, זה לא אומר שלא יגיעו עוד דרישות לחלוקה אחרת של העיזבון. יתרה על כך, יש מקרים בהם גורמים שונים מערערים על התוקף של הצוואה ועל החוקיות של התוכן שמופיע בה.

שנית, כדאי להגיש בקשה מקוונת לקבלת צו קיום צוואה – אך גם להתייעץ עם עורך דין לגבי נקיטת פעולה בצינורות המסורתיים. המטרה של בקשה מקוונת היא לקצר את התהליך, אך מסירה שגויה של פרטים רק תעכב אותו ותשיג את התוצאה ההפוכה. אז כדי למנוע עוגמת נפש ועיכובים לא רצויים, היורשים צריכים להתייעץ עם עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו. 

מהי התנגדות לצו קיום צוואה?

החוק מחייב פרסום של כל בקשה לצו קיום צוואה. עם זאת, החוק גם מאפשר להגיש התנגדות כדי למנוע את מתן הצו. את ההתנגדות מגישים לרשם לענייני ירושה, במסירה ידנית, בדואר או אונליין ובתוך 14 ימים מהיום שבו פורסמה ההודעה על הגשת הבקשה למתן הצו ובתנאי שהוא טרם ניתן ליורשים. 

למרות שהגשת התנגדות לצו קיום צוואה כרוכה בתשלום אגרה של 972 ש"ח נכון לשנת 2020, עדיין רבים בוחרים להשתמש בה ככלי נגד היורשים. זה עלול להתרחש בין בני משפחה, בין זוג, צאצאים ועוד. במקרים כאלה, המטרה של התנגדות לצו קיום צוואה תהיה כאמור לערער עליה. אז בצד של היורשים, הכלי המשפטי הרלוונטי יהיה התייעצות עם עורך דין שמכיר את פרטי המקרה לעומק.

כך יודעים אם יש טעות בכתיבת צוואה

המון מקרים מצערים מגיעים לפתחו של בית המשפט על רקע חשד לטעות בכתיבת הצוואה. בין אם הטעות היא בתום לב או בכוונה, חשוב מאוד לבחון אותה לעומק על מנת להחליט מי הם היורשים החוקיים של המוריש ואיזה חלק בעיזבון הם אמורים לקבל. 

יורשים שמופיעים בצוואה אבל נתקלים בהתנגדות יכולים להתייעץ עם עורך דין, שתפקידו בין היתר לברר האם יש טעות בכתיבת הצוואה. במידה ומגלים טעות כזו, ניתן לפעול בדרכים שונות על מנת לאפשר בכל זאת את חלוקת העיזבון על פי רצונו של המוריש.

השם שלך מופיע בצוואה ועכשיו חשוב לך לקבל את חלקך בעיזבון? המומחים של עו"ד יריב ואקנין יכולים לעמוד לרשותך בהקדם. אבל בשביל שזה יקרה, אנחנו צריכים לקבל את הפרטים באתר הרשמי ולפגוש אותך לשיחת רקע והיכרות כללית.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ