הסדרי שהות במסגרת גירושין

כשבני זוג שיש להם ילדים מתכוון להתגרש, השאלה היכן עתידים לשהות ילדיהם המשותפים ולמשך כמה זמן, הופכת להיות שאלה מאתגרת מאד, שבמרבית המקרים, עלולה ליצור לא מעט מחלוקות בעייתיות בין בני הזוג, שעד לנקודה זו בזמן, סביר להניח כי כלל לא נאלצו להקדיש מחשבה לשאלה זו.

הסדרי שהות – מה משמעותם?

כשבני זוג מחליטים לפרק את החבילה המשפחתית הכוללת ילדים משותפים, עליהם, בראש ובראשונה, להסדיר עניינים הקובעים מי יהיה ההורה שישהה באופן שוטף עם הילדים, יגור איתם, יטפל בהם ויספק את צרכיהם באופן השוטף והמיידי. בעבר, הייתה נקוטה גישה כוללת שהעניקה לאם את המשמורת המתמשכת בנוגע לילדים, בעוד שהאב "זכה" להסדרי שהות, שבמסגרתם שהה עם הילדים פעם-פעמיים בשבוע ולקח אותם אליו בכל סוף שבוע שני. כיום, הגישה הכללית מעודדת משמורת משותפת, תוך עידוד לחלוקת הזמן והנטל בין שני בני הזוג באופן שהוא קרוב מאד לשווה בשווה בין השניים. אולם, יחד עם זאת, עדיין לא ניתן לומר כי הסדרי השהות פסו מהעולם כליל ופינו מקומם למשמורת משותפת, ולכן, חשוב להכיר אותם גם.

כיצד קובעים את הסדרי השהות?

באופן האופטימאלי, בני זוג רשאים להגיע להבנות ולהסכמות בינם לבין עצמם בכל הנוגע למשמורת ולהסדרי השהות, ולאחר מכן, לקבל להסכמות אלו תוקף של פס"ד. מנגד, במידה ובני הזוג אינם מצליחים להגיע להסכמה בנושא וקיימת מחלוקת בעניין, תידרש התערבות משפטית בצורת התדיינות והכרעה בבית דין.

טרם הכרעה על המשמורת ועל הסדרי השהות, יבחן בית המשפט את הזמנים שמקדיש כל אחד מבני הזוג לעבודתו, וכמובן, אף יתייחס ליכולתם ולזמינותם לטיפול בילדים במהלך השבוע. חשוב מאד לזכור, כי בית המשפט אמור לבחון את השיקולים השונים מתוך נקודת המבט המייחסת לטובתם של הילדים, ולכן, תישאלנה שאלות שמטרתן היא לברר מהי טובתם של הילדים. ככלל, ומבלי להתייחס למקרה ספציפי זה או אחר, ניתן לומר, כי כאשר המדובר בילדים קטנים יותר, הנטייה הכוללת היא להעדיף את "חזקת הגיל הרך", היוצאת מנקודת ההנחה כי על ילדים קטנים לשהות עם אימם, ולכן, בחלק גדול מהמקרים, הענקת המשמורת תיטה יותר לטובתה של האם. מובן שמעבר לכך ישנם משתנים נוספים, כך שכל מקרה נבחן לגופו. ולכן, חשוב מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי שהוא בעל ניסיון בתחום הגירושין והסדרי השהות.

משמורת משותפת – מה משמעותה?

במקביל להסדרי השהות הנחשבים למקובלים, קיימת אופציית המשמורת המשותפת – זמני שהות שווים של הילדים עם שני ההורים. לילדים במשמורת המשותפת מחלקים את זמנם בין שני הבתים, שלרוב, אף ממוקמים בסמיכות. אף בענייני דמי המזונות לילדים, ישנה משמעות למשמורת המשותפת, וזאת, בזכות פסיקה של בית המשפט העליון הקובעת כי במקרים בהם אין פער משמעותי בשכרם של בני הזוג, נטל המזונות, אף הוא יתחלק, שווה בשווה, יהיה שווה בין שניהם.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ