התנגדות לצוואה – מה קורה בבית המשפט?

התנגדות לצוואה היא כלי לגיטימי שניתן להגיש מסיבות שונות. כאשר אדם מחזיק בעילה מסוימת, המאפשרת לו להתנגד לקיום הצוואה, הוא יכול להגיש בקשה זו באמצעות עורך דין. אם ההתנגדות מוגשת בצורה התקינה ביותר, הדבר יובא להכרעת בית המשפט. הדיון בבית המשפט הוא עניין שונה – לא מדובר עוד בהגשת בקשה טכנית כמו התנגדות בצוואה, אלא בדיון שהתוצאות שלו עשויות להיות בעלות השלכות
משמעותיות.

איך מגיעים לבית המשפט?
כאשר מגישים התנגדות לצוואה, עושים זאת רק כאשר יש עילה מתאימה. בסופו של דבר, מנוח שמשאיר אחריו צוואה החליט שזו הצורה בה הוא רוצה לחלק את הרכוש שלו. גם אם קיימות על כך מחלוקות, או שהצורה בה בחר המנוח מעוררת רגשות סוערים, כל עוד הצוואה קבילה ותקינה, החוק רואה לנכון לקיים את ההוראות המצוינות בה.
הדבר משתנה כאשר יש עילה ממשית להתנגדות. עילה יכולה להיות פגם בצוואה, השפעות פסולות על כותב הצוואה, נוכחות של אחד היורשים בעריכת הצוואה או הימצאות של צוואה נוספת. הגשת התנגדות עם אחת מהסיבות הללו למשרד הרשם לענייני ירושה תתקבל ככל הנראה. מה קורה כאשר התנגדות זו מתקבלת? הסיפור הופך עכשיו לעניין משפטי לכל דבר ועניין – שופט יצטרך לקבל הכרעה בתיק בבית המשפט.

ייצוג בבית המשפט על ידי עורך דין
הגשת התנגדות לצוואה לא מחייבת עורך דין. למעשה, גם אם המקרה מגיע לפתחו של בית המשפט, מגיש ההתנגדות לא מחויב להיעזר בעורך דין. למרות זאת, האינטרס של מגיש ההתנגדות הוא להתחיל את התהליך כולו עם עורך דין. עורך דין התנגדות צוואה יכול לסייע ראשית בניסוח של ההתנגדות, מילוי הפרטים בצורה תקינה, חתימה על תצהיר והגשת ההתנגדות במועדים הקבועים בחוק.
פרט לכך, כאשר מגיע התיק לבית המשפט, עורך דין התנגדות לצוואה יהיה איש המקצוע עם הידע המתאים לעמידה על האינטרס שלכם. השופט יקבל בסופו של דבר החלטה בתיק, שעשויה להיות מכרעת במקרים רבים. לעורך דין יש כלים משפטיים שונים שיכולים לסייע לו לגרום לשופט לקבל את ההחלטה שתרצה אתכם בצורה המרבית ביותר. באמצעות הידע המשפטי שלו, הצגת הראיות ותחקור העדים הוא יוכל לעשות זאת בצורה מקצועית.

מה מעניין את השופט?
חשוב להבין לפני שהמקרה מגיע אל בית המשפט מה מעניין את השופט. השופט מקבל בסופו של דבר את ההחלטה, ולכן הבנה של עבודתו תאפשר לכם להבין את התנהלות המשפט בצורה טובה יותר. בית המשפט עובד לפי ראיות ועדויות. גם אם אתם מרגישים שנעשה עימכם חוסר צדק בחלוקת הירושה, הדבר לא מספיק.
במקרים רבים של התנגדות לצוואה, המתנגד יכול לספק עדויות וראיות משמעותיות ומכריעות. למשל, מתנגד שהגיע לידו מסמך נוסף של צוואה, או ששמע מאחד היורשים שהיה נוכח בעת עריכת הצוואה, יכול להשתמש באלו כדי לחזק את טענותיו.

חשוב לדעת
בית המשפט שמוסמך לדון בעניינים כאלו לאחר התנגדות לצוואה הוא בית המשפט לענייני משפחה. בנוסף, משפט זה שונה ממשפטים אחרים, מכיוון שהדמות המרכזית, המנוח, אינו בחיים ולא ניתן לזמן אותו אל בית המשפט. לכן, חשוב להתכונן לכך בצורה אסטרטגית מראש עם עורך הדין.

החלטות אפשריות
מי שמקבלת את ההכרעה בבית המשפט הוא אך ורק השופט. השופט עשוי לקבל מספר החלטות. הוא עשוי לדחות את ההתנגדות ולאפשר את קיום הצוואה כפי שהיא נכתבה.
מנגד, הוא עשוי לקבל את ההתנגדות ולהורות על חלוקה שונה של הרכוש. השופט יקבל את ההחלטה מתוך מטרה לממש את רצונו של המנוח.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ