טיפים להתנהלות נכונה מול ביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי אמור לרכז את כל הזכויות והחובות של תושבי המדינה, אך התנהלות מולו עלולה להיות משימה מורכבת. בשביל לעשות זאת בצורה נכונה, כדאי להביא בחשבון מספר טיפים, ובמידת הצורך גם להתייעץ עם עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו על בוריו

המוסד לביטוח לאומי הוא אחד הגופים הציבוריים המרכזיים שפעילים כיום בישראל. בגלל שהחוק מאפשר למוסד לביטוח לאומי לרכז תחת קורת גג אחת את כל הנושא של מיצוי זכויות או הטלת חובות, האזרחים השונים נדרשים להתנהל מולו כבר מגיל צעיר יחסית. למעשה, החל מגיל 16 ותאריך הנפקת תעודת הזהות, ניתן כבר לבצע פעולות שונות ישירות מול ביטוח לאומי.

הדרך לבצע פעולות מול המוסד לביטוח לאומי תלויה במטרות שאותן מנסים להשיג. אם המטרה היא לעדכן פרטים בלבד, אפשר למשל לעשות את זה דרך אתר האינטרנט של המוסד. יתרה על כך, במוסד לביטוח לאומי בוצעו בשנים האחרונות שורה ארוכה של התאמות על מנת לאפשר ביצוע פעולות נוספות אונליין: כמו למשל הגשת תביעה, בירור זכויות, הגשת ערעור על החלטה של ועדה רפואית מסוימת וכן הלאה.

במה עוסק ביטוח לאומי?

המוסד לביטוח לאומי עוסק בשורה ארוכה של נושאים. ראשית, הוא אחראי על מיצוי זכויות האזרח והתושבים לפי קבוצות אוכלוסייה, גיל, אירועים בחיים וכן הלאה. שנית, במוסד לביטוח לאומי מטפלים בסוגים שונים של קצבאות והטבות ובהן מחלה, נכות, הריון ולידה, הפסקת עבודה, פטירה, התאלמנות, הגיל השלישי וכמובן שירות צבאי ושחרור. 

במקביל, במוסד לביטוח לאומי גם אחראיים על תשלום דמי הביטוח לזכאים או על גביית חובות מחייבים. כפועל יוצא מכך, ההתנהלות מול הביטוח הלאומי מאפיינת את כל השלבים בחיי האדם הבוגר והאזרח.

מה עושים אם בביטוח לאומי לא מקבלים את הבקשה?

הבעיה מתחילה כאשר מבוגרים או צעירים מוצאים את עצמם מתנהלים מול המוסד לביטוח לאומי בעקבות סירוב לקבל בקשה מסוימת. אם במוסד לביטוח לאומי מסרבים לקבל את בקשת האזרח, התהליך עלול להיות מורכב, ארוך ומסורבל. בנסיבות כאלה, יכול להיות שהפתרון הכי טוב יהיה להתייעץ עם עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו.

התייעצות עם עורך דין שמכיר מקרוב את דיני המוסד לביטוח לאומי מקצרת את ההתנהלות וחוסכת זמן יקר. בגלל הניסיון של עורך דין עם ביטוח לאומי, ניתן לפנות אליו על מנת להגיש טפסים ואישורים וכדי לשלוח מסמכים בצורה מבוססת. בנוסף, התייעצות עם עורך דין תהיה דרך טובה לבדוק תשלום חוב בדמי ביטוח או בקצבאות ולבדוק או לעדכן פריטי חשבון בנק לצורך קבלת מענקים.

למה צריך עורך דין בשביל להתנהל מול ביטוח לאומי?

על פניו, התייעצות עם עורך דין עלולה להיתפס בתור פריבילגיה. המוסד לביטוח לאומי אמור להיות גוף שזמין לכל אזרח, בין אם באמצעות הטלפון, הפקס או האינטרנט, ולכן רבים לא מבינים מדוע הם צריכים לערב עוד בעלי מקצוע חיצוניים. אבל אחרי שמתייעצים עם עורך דין, רואים למשל שיש המון חוקים ותקנות שאליהם הציבור הרחב בכלל לא מודע.

במילים אחרות, כל פסק דין תקדימי של בית משפט יכול לסייע להגיש ערעור על החלטה של ועדה רפואית. אבל בפועל, בעל המקצוע היחיד שעוקב אחר פסקי הדין הללו ואף מייצג את הלקוחות שלו מול בתי המשפט הוא כמובן עורך דין. חוץ מזה, התחומים שבהם עוסק ביטוח לאומי רחבים מאוד – אז חשוב שיהיה עורך דין שירכז את הטיפול בהם בצורה מסודרת.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ