כיצד מתמודדים עם טעות שביצע רופא?

בני אדם טועים כמעט בכל תחום, מספר פעמים ביום. אנחנו שמים יותר מדי סוכר בכוס הקפה, טועים באיתותים בכביש וכן, גם מבצעים טעויות במהלך העבודה שלנו. מה קורה כאשר טעות של בעל מקצוע יכולה להזיק לגוף שלנו באופן ישיר? מקרה כזה רלוונטי כאשר מדברים על טעויות שמבצעים רופאים. טעות של רופא יכולה להתרחש במהלך טיפול או אבחון, והמשמעויות שלה משתנות ועשויות להזיק. מה ניתן לעשות?
תשובות במאמר.

טעות של רופא – מה אומר החוק?
תשאלו את עצמכם האם לא יצא לכם לטעות בעבודה שלכם מתישהו. כל אחד מבצע טעויות באופן כללי וגם בעבודה בפרט. הדבר חל גם על רופאים. למרות שרופא הוא אחד מבעלי המקצוע המיומנים ביותר שיש, הוא נוטה לבצע גם הוא טעויות בעבודה שלו. ההבדל הוא שטעויות שלו עשויות להסב נזק משמעותי לגוף.
הדבר זוכה להתייחסות בחוק, שכן טעות של רופא היא לא עוד טעות של בעל מקצוע כלשהו. רופא שטעה, הסב נזק למטופל שלו ולא ניסה למנוע את הטעות, ייחשב בפני החוק כרופא שביצע רשלנות רפואית. לרופא יש בדיקות שונות, ידע מקצועי נרחב, נורמות ופעולות סבירות, שביצוע שלהם אמור למנוע במרבית המקרים טעות קטלנית של רופא.

כל טעות היא רשלנות רפואית?
החוק מכיר בעובדה שגם רופא יכול לבצע טעות. מכיוון שגם רופא יכול לבצע טעות בעבודה שלו, זה לא הגיוני שכל טעות קטנה שהוא מבצע תחשב לרשלנות רפואית, מפני שרשלנות רפואית הוא מצב משפטי שיכול לחשוף את הרופא, או את המוסד הרפואי בו הוא עובד לתביעה, ועל כך נרחיב בהמשך.
לכן, החוק קובע שרופא שעשה ככל שביכולתו כדי להימנע מביצוע טעות רשלנית, לא ייחשב לכזה שהתרשל. רופא צריך לפעול בכל האמצעים שיש לו כדי למנוע את הפגיעה במטופל.
אם הוא ביצע את כל הבדיקות, נקט בכל הפעולות הסבירות ונהג לפי נורמות מקובלות, גם אם המטופל ניזוק, הרופא לא ייחשב כמי שהתרשל. כמו כן, לא תהיה רשלנות אם המטופל לא ניזוק מהטעות של הרופא.

התמודדות באמצעות הגשת תביעת פיצויים
אז כיצד ניתן להתמודד עם טעות שביצע רופא? פרט להתמודדויות נפשיות, הכוללות תמיכה מהסביבה הקרובה או טיפול פסיכולוגי, החוק מאפשר למי שנפגע כתוצאה מרשלנות רפואית של רופא להתמודד באמצעות הגשת תביעת רשלנות רפואית. תביעה זו היא תביעה פיצויים, שמוגשת לבית המשפט במטרה לתמוך בנפגע באופן כלכלי.
התביעה מוגשת כנגד הגורם המטפל שהתרשל או נגד בית החולים שהתרשל. כפי שהסברנו מקודם, לא כל מקרה בו מטופל יצא עם נזק לאחר הליך רפואי ייחשב לרשלנות רפואית.
בנוסף, לא כל טעות ללא שיקול דעת של רופא עשויה להיחשב לרשלנות רפואית בעיני החוק. לכן, מומלץ להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית, שבקיא בסעיפים השונים בחוק ויכול לבחון את המקרה שלכם באופן פרטני.

טעויות בטיפול רפואי
טעויות של רשלנות רפואית יכולים להתרחש במסגרת טיפול רפואי. למשל, צוות מנתחים שביצע פעולות רשלניות שפגעו באופן משמעותי במטופל, ייחשב לצוות שהתרשל במילוי תפקידו. רשלנות רפואית יכולה להתרחש גם כאשר רופא נותן למטופל טיפול תרופתי במינונים לא סבירים, מה שגורם לו לנזק.

טעויות באבחון
אבחון המחלה של המטופל משפיע על המשך הטיפול הרפואי שלו. למעשה, הטיפול והגישה כלפי המטופל ייקבעו לפי האבחון הרפואי. לכן, אבחון רפואי שגוי של תופעה או מחלה כלשהי, כמו גם אי אבחון של מחלה ממנה סובל המטופל הן טעויות שעשויות להיחשב לרשלנות רפואית.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ