כך בוחרים עורך דין צוואות וירושות

היכרות עם חוק הירושה עלולה להיות מורכבת יותר מכפי שנהוג לחשוב, מה גם שהתהליך של מימוש עזבון של אדם שנפטר כרוך ממילא ברגישות גבוהה. לכן, על מנת להתמודד נכון עם המצב המשפטי, צריך לבחור עורך דין ותיק, מנוסה ומומלץ שיש לו רקע מוכח. כך עושים זאת

הנושא של צוואות, ירושות ועיזבונות מוסדר בישראל בכמה חוקים מרכזיים. החוק הראשי שמשפיע על צוואות וירושות הוא כמובן חוק הירושה, שקובע בין היתר מהם סדר היורשים על פי הדין ובאיזה אופן מותר או אסור לערוך צוואה שקבילה גם מול בית המשפט. אבל בין לבין, יש עוד תקנות ועדכונים שנכנסים לתוקף בגלל אינטרס ציבורי או מקרים שעולים לדיון.

המצב בפועל הוא שרוב האזרחים לא בקיאים בסעיפים השונים של חוק הירושה. מצד אחד, החוק הזה משפיע באופן ישיר על הדרך שבה מחלקים את עזבונו של הנפטר. מצד שני, הרבה מאוד אנשים לא רוצים לחשוב על האופן שבו הנכסים שלהם יחולקו לאחר מותם.

מה עושים כדי לממש את הזכויות הקבועות בחוק?

מבחינת המוריש, הדרך הנכונה לפעול היא להיצמד אל התקנות של חוק הירושה על מנת להבטיח שהרצון שלו יתממש במלואו. בצד של היורשים, צריך להבין את המשמעות של תקנות חוק הירושה ואת האופן שבו מותר לממש צוואות. בפועל, בעל המקצוע שיכול לעזור לעשות את כל זה ולענות על השאלות תחת קורת גג אחת הוא כמובן עורך דין.

התייעצות עם עורך דין היא הדרך הכי טובה לממש את הזכויות הקבועות בחוק. זה תקף בכל סוגי החוקים והתקנות, אבל הופך להיות קריטי בנושא רגיש כמו חוק הירושה. כמו כן, ניתן לערב את אותו עורך דין גם לגבי השוואה בין ירושות וצוואות וכדי לבדוק איך פסקי דין תקדימיים משפיעים על אופן חלוקת העיזבון.

לפי איזה פרמטרים בוחרים עורך דין?

התמחות בנושא של צוואות וירושות מחייבת את עורך הדין להכיר את לשון החוק ולפעול באופן רגיש מול הלקוחות שלו. בהקשר הזה גם לא משנה אם מדובר על התנהלות של עורך הדין מול המוריש או מול היורשים, כי הרגישות מתבקשת על רקע האופי של התהליך והמאפיינים שלו.

החדשות הטובות הן שיש פרמטרים שפחות או יותר חוזרים על עצמם כאשר משווים בין שירותי עריכת דין. בשביל לבחור עורך דין שמתמחה בצוואות וירושות, כדאי למשל לבדוק כמה שנות ניסיון יש לו ועם איזה רקע הוא מגיע. כאשר הרקע הוא בדיני משפחה באופן כללי ובדיני צוואות וירושות באופן ספציפי, יש סיכוי גבוה יותר לכך שהוא יצליח לתת מענה על הדרישות של קהל היעד.

למה חשוב לקבל המלצות על עורך דין?

אחד הכלים הכי יעילים עבור בחירת עורך דין מקצועי בכל תחום הוא המלצות. באמצעות המלצות ניתן לדעת מה רמת שביעות הרצון של הלקוחות מעורך הדין גם אחרי שהטיפול בתיק הסתיים, או עד כמה הוא גילה יחס אישי כלפי הרצונות והצרכים שלהם. במובן מסוים, המלצה היא האינדיקציה הכי טובה ואובייקטיבית למקצועיות של עורך הדין.

נציגי משרד עו"ד יריב ואקנין יכולים לעזור לך בשלבים השונים של מימוש צו ירושה, עריכת צוואה או כל נושא אחר. אנו מכירים מקרוב את התחום של צוואות וירושות ויש מאחורינו שורה ארוכה של לקוחות מנוסים. מבחינתך, מדובר על משרד שמטפל בך גם בשלבים הרגישים וגם ברמה הבירוקרטית. אז בשביל לבחון לעומק את הפרטים, כדאי לתאם מולנו פגישה.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ