כך המשפחה שלך תוכל להתמודד עם הנושא של ירושות וצוואות

התמודדות עם הנושא של ירושות וצוואות דורשת התגייסות מצד כל בני המשפחה. למרות הרגישות, המורכבות והתזמון הבעייתי, מומלץ להתייעץ עם עורך דין ולתת לו לכל הפחות לטפל בנושאים המשפטיים של התהליך

אדם שנפטר משפיע באופן דרמטי על מערכת היחסים בין שאר בני המשפחה. ככל שדרגת הקרבה בין הנפטר לבין השאירים חזקה יותר, כך ההשפעה מתגברת ועלולות להיות לה השלכות שליליות. 

בין היתר, ניתן לראות את זה למשל בנושא הרגיש של ירושות וצוואות. נכון להיום, הנושא של ירושות וצוואות הוא סיבה מרכזית לסכסוך בין בני משפחה ולתהליכים יקרים, מסורבלים וארוכים שנמשכים שנים רבות.

מה הבעיות הנפוצות בהתמודדות משפחתית עם ירושות וצוואות ?

רוב המשפחות נתקלות בדילמות ובהתלבטויות כאשר הן נדרשות להתייחס לנושא של ירושות וצוואות. מצד אחד, קיימים מקרים שבהם קיימת צוואה ברורה וכל שנדרש הוא למלא אחר הכתוב בה. מצד שני, לא תמיד בני המשפחה מקבלים את מה שכתוב בצוואה או יודעים איך לפעול על מנת להפוך את ההנחיות לתוכנית פעולה עבור חלוקת הרכוש. 

יתרה על כך, יש מקרים שבהם מחלקים ירושה על פי דיני ירושה – ולא על פי צוואה ספציפית – ורק אז פוגשים לראשונה בהיבט החוקי של הנושא הזה. אז בין אם מדובר על צוואות או על ירושות, אין פלא שבני המשפחה מרגישים שהם נמצאים במקום לא נכון. במקרים כאלה, הפתרון צרך להיות התייעצות עם עורך דין שמכיר את הנושא ויכול ללוות את הצדדים המעורבים כבר מהרגע הראשון. 

היתרונות של התייעצות עם עורך דין

משפחה שרוצה להתמודד נכון ובאופן מהיר עם הנושא של ירושות וצוואות יכולה וצריכה להתייעץ עם עורך דין. בין אם הצדדים השונים של המשפחה נמצאים בסכסוך ובין אם לא, מעורבות של עורך דין היא עניין קריטי. רק אם מערבים מוקדם ובצורה נכונה עורך דין שמכיר את הנושא של ירושות וצוואות ובקיא בו, ניתן לסיים את התהליך מהר ובלי ויכוחים מיותרים.

במילים אחרות, המעורבות של ירושות וצוואות חיונית מהרגע הראשון ובלי קשר למערכת היחסים בין בני המשפחה. על פניו לא צריך לערב עורך דין אם קיימת למשל צוואה כתובה וחתומה וניתן לפתור את התהליך בצורה עצמאית. אבל ההפך הוא הנכון: בפועל, רוב המשפחות מגיעות למצבים קשים של סכסוכים סביב הנושא של ירושות וצוואות, בגלל שרבים מהאנשים לא מכירים את החוק ולא יודעים איך הוא משפיע עליהם.

מה התפקיד של עורך דין?

עורך דין שמתמחה בנושא של ירושות וצוואות יכול לקחת על עצמו את הטיפול בכל השלבים השונים של התהליך. אם מערבים מוקדם עורך דין שמגיע מהתחום ומכיר אותו, ניתן למשל להשלים את התהליך של הגשת הבקשות ולצרף אליהן כמה שיותר מסמכים רלוונטיים. בהמשך, עורך הדין יכול לייצג את בני המשפחה מול הרשויות ובתי המשפט ולעדכן אותם בזמן אמת לגבי התהליך והתוצאות שלו.

התפקיד של עורך דין שמתמחה בנושא של ירושות וצוואות הוא לספק את הפתרונות המשפטיים הרלוונטיים עבור קהל היעד. במקרה של סכסוך משפחתי סביב הנושא של ירושות וצוואות, יכול להיות שכל צד יבחר לגייס לרשותו עורך דין אחר. 

בנסיבות כאלה, מה שצריך לעשות זה לבחור עורך דין עם המלצות אובייקטיביות. ככל שיש יותר המלצות על עורך דין בתחום הרגיש של ירושות וצוואות, כך עולה הסיכוי ליהנות מיתרונות הידע  והניסיון שלו בטווח הקצר וכמובן גם בטווח הארוך. 

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ