למה כדאי להתייעץ עם עורך דין לפני שפונים אל ביטוח לאומי?

כל סוג של התנהלות מול המוסד לביטוח לאומי עלולה להיות ארוכה, מייגעת ומתסכלת. אבל אם מערבים מוקדם איש מקצוע שמתמחה בנושא כמו עורך דין מיומן, ניתן להשיג תוצאות מעולות ולמצות את כל הזכויות הקבועות בחוק. אז איך עושים את זה ומאיפה מתחילים? הנה המדריך המלא

התייעצות עם עורך דין חייבת להיות חלק בלתי נפרד מכל תהליך של פניה אל המוסד לביטוח לאומי. אם רוצים לקצר את משך הזמן שעובר מרגע הגשת הבקשה, דרך הטיפול ועד קבלת התוצאות או אפילו הערעור – מאוד חשוב לערב עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו. יתרה על כך, עורך דין ביטוח לאומי לעיתים קרובות עושה את ההבדל בין מיצוי זכויות לבין ויתור ואובדן שלהן.

למה צריך להתייעץ עם עורך דין? 

השאלה המתבקשת היא למה בכלל חשוב לערב עורך דין ביטוח לאומי, כאשר מתנהלים מול גוף מוסדי. ספציפית עם הביטוח הלאומי, הסיבה העיקרית לכך קשורה למגוון העצום של התחומים שמטופלים במוסד – כמו גם התהליכים הארוכים והמסורבלים שאותם צריך לעבור על מנת למצות את הזכויות.

במילים אחרות, המוסד לביטוח לאומי הוא גוף גדול, מרכזי ומסועף שמטפל בעת ובעונה אחת במיליונים מתוך אזרחי המדינה. כפועל יוצא מכך, המוסד לביטוח לאומי נדרש להתמודד גם עם סוגים שונים של בקשות ועם מאות הליכים שמתנהלים במקביל. התוצאה היא תהליכים מאוד מסורבלים גם עבור האזרחים, בעיקר כאשר מעוניינים למצות את הזכויות שלהם ולקבל מלגות או מענקים.

מה עושים? מתייעצים!

החדשות הטובות הן שניתן לרכז את כל ההתנהלות מול ביטוח לאומי תחת קורת גג אחת. בשביל לעשות את זה, מערבים מוקדם איש מקצוע שמכיר את התחום ומתמחה בנהלי ביטוח לאומי ובהשפעה שלהם על האזרחים. מלבד העברה אוטומטית של הסמכויות ותחומי האחריות אל הידיים של עורך הדין, המשמעות היא גם הגדלה משמעותית של סיכויי ההצלחה של התהליך.

עורך דין ביטוח לאומי שמעורב בתהליך מכיר אותו היטב ויש לו ניסיון קודם עם תקדימים דומים. כפועל יוצא מכך, עורך דין יכול למנוע טעויות נפוצות שעלולות להיות מבוצעות על ידי מבוטחי המוסד לביטוח לאומי. כמו כן, עורך דין יכול להגיש את המסמכים, לנמק את הבקשות ולהסביר כל דרישה – באופן שמגדיל את הסיכוי לכך שוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי תקבל את הבקשה ותאשר אותה.

התייעצות עם עורך דין גם לגבי ערעור

עוד עניין שבו עורך דין ביטוח לאומי יכול לטפל עבור המבוטחים והלקוחות שלו הוא כמובן הערעור. בהרבה מאוד מקרים, בקשות מקוריות של מבוטחים נדחות על ידי ועדות רפואיות של המוסד לביטוח לאומי. אבל גם אחרי הדחיה הראשונה והסירוב, יכול להיות שתהיה קיימת אפשרות להגשת ערעור.

את הערעור כדאי להגיש בליווי צמוד של עורך דין שמכיר את הנושא ובקיא בו. כאשר עורך דין מלווה את תהליך הערעור, המשמעות היא הכנה טובה יותר לקראת עמידה מול ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי ובעיקר חיסכון בזמן ובהוצאות.

איך בוחרים עורך דין מתאים?

עורך דין ביטוח לאומי בוחרים על פי פרמטרים של מספר שנות ניסיון, המלצות שיש עליו וכמובן תחומי התמחות. בנוסף, כדאי להגיע לפחות פעם אחת לפגישה מול עורך הדין ולהתרשם ממנו גם ברמה האישית.

לסיכום, עורך דין ביטוח לאומי מרכז שירותים משפטיים שונים וכך מסייע לאזרחים ולמבוטחים. לאחר התייעצות איתו, קל יותר למצות את הזכויות הקבועות בחוק. 

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ