לשון הרע באינטרנט – מה המשמעויות?

עם ההתפתחות של הטכנולוגיה המחשב הפך לאחד המוצרים המשומשים ביותר על ידי האדם. מחשבים נמצאים במקומות העבודה, בבתים פרטיים ובספריות ציבוריות. אפילו הטלפונים שלנו עברו תהליכי מחשוב, וכיום ניתן לבצע פעולות מהטלפון שבעבר ניתן היה לבצע אך ורק באמצעות מחשב. עם השתכללות האינטרנט, המחשב הפך גם לכלי שבאמצעותו ניתן לפרסם דברי לשון הרע. לשון הרע באינטרנט לא שונה מלשון הרע בעיתונים או ספרים, אך יש לה משמעויות שונות, אותן נבין במאמר הבא.

איך לזהות לשון הרע?
קראתם תוכן מסוים שכוון נגד אדם, קבוצה או חברה, אך אתם לא בטוחים האם מדובר בלשון הרע? לשון הרע הוא תוכן שמפורסם נגד קבוצות, חברות, אנשים או ארגונים, כאשר המטרה שלו היא להשפיל או לבזות. אתם אולי לא מודעים לכך, אך לא כל דבר שנכתב נגד אינדיבידואלים או קבוצות הוא בהכרח ביקורת לגיטימית במסגרת חופש הביטוי.
החוק מגדיר שתכנים שהמטרה שלהם היא לשים ללעג אדם, לבזות אותו, להשפיל אותו לשים אותו למטרת שנאה בפני אחרים, אלו תכני לשון הרע. גם דברים המפורסמים כדי לבזות אדם עקב צבע עור, נטייה מינית, מוגבלויות שונות, גזע, מוצא או גיל, אלו דברי לשון הרע. כאשר מפרסמים דברים משפילים על אדם עקב משלח היד שלו, העסק שלו או העיסוקים השונים שלו, מפרסמים דברי לשון הרע.

דוגמאות ללשון הרע באינטרנט
לצערנו, למרות כל הטוב והיתרונות שהגיעו לעולם עם האינטרנט, האינטרנט הפך לקרקע ללשון הרע על ידי אנשים רבים. בתחילת התפתחות האינטרנט, ניתן לראות היה פרסומי לשון הרע בבלוגים שונים. בלוגים אלו הם מעין אתרים, בהם אנשים פרטיים יכלו לפרסם עמודי תוכן שונים, לרוב בתחומים או בנושאים ספציפיים. מצד אחד, בלוגרים שונים יכלו לפרסם דברי לשון רע על בלוגרים מתחרים, אך מצד שני, בלוגרים יכלו להיחשף ללשון הרע מצד גולשים בתגובות. עם התפתחות האינטרנט ועליית הרשתות החברתיות, אנו רואים כיום דברי לשון הרע שמפורסמים בפוסטים שונים כנגד אינדיבידואלים, עסקים או קבוצות שונות.

לשון הרע באינטרנט – נזק שעשוי להיווצר
ללשון הרע באינטרנט ישנם כמה משמעויות. העיקרית בהן היא הנזק שעשוי להיווצר למושא הפרסום. אם בעבר לשון הרע פורסמה בעיקר בספרים או עיתונים, שהיו בעלי תפוצה מצומצמת, היום פרסום לשון הרע באינטרנט יכול להגיע לכל חלקה בעולם. ניתן לפרסם תוכן זה בשפות רבות ובאתרים רבים.
אתרי חדשות למשל יכולים להדהד פרסום כזה. אדם שפורסם תוכן לשון הרע נגדו בארה"ב למשל, יכול להיפגע כתוצאה מסיקור התוכן במדינה אחרת. הנזק שעשוי להיווצר מגוון. החל מנזק אישי לאדם, הכולל פגיעה בקשרים החברתיים שלו למשל, ועד לנזק כלכלי שיכול להיווצר לבעל נזק שפורסמו נגדו דברי לשון הרע.

הסרת הפרסום באופן מהיר
אחד הדברים היעילים ביותר שיש לעשות נגד פרסום דברי לשון הרע הוא לפנות אל המפרסם על מנת שיסיר את הפרסום שלו כמה שיותר מהר. מומלץ לעשות זאת באמצעות עורך דין לשון הרע, שיסביר למפרסם את העובדה כי מדובר בעבירה על החוק ושעשויים להינקט נגדו צעדים משפטיים נוספים.

צעדים משפטיים נוספים
הצעדים המשפטיים הנוספים אותם יכול לבצע עורך הדין הם הגשת תביעת פיצויים אזרחית והגשת קובלנה פלילית. תביעה אזרחית היא תביעת פיצויים, שהמטרה שלה היא לפצות באופן כספי את מושא פרסום לשון הרע, גם ללא הוכחת נזק. קובלנה פלילית היא תלונה המוגשת לבית המשפט, שמטרתה היא לאפשר הליך פלילי נגד מפרסם לשון הרע.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ