מהו הסכם גירושין ומדוע חשוב להתייחס אליו בכובד ראש?

אם החלטתם לפרק את החבילה הזוגית והמשפחתית, הצעד הבא שלכם בתהליך הגירושין עתיד להיות עריכתו של הסכם הגירושין ביניכם. לכאורה, עלול להצטייר כי המדובר בהסכם הבנות זניח שאין צורך להקדיש לו תשומת לב או זמן (במיוחד כשהמדובר בגירושין מתוך הסכמה ורצון טוב), אולם, מאחר, ובפועל, המדובר במסמך שעתיד לעצב את חייכם והתנהלותכם בלא מעט השנים שעתידות לבוא, חשוב מאד להקדיש לו מחשבה ולהתייחס לניסוחו ועריכתו במלוא הרצינות הדרושה.

מה הוא הסכם גירושין?

הסכם גירושין הוא מסמך-הסכם המשרטט את ההבנות אשר הושגו בין בני הזוג המתגרשים, בכל הנוגע לנושאים שאליהם יהיה צורך בקבלת החלטות לאחר פרידת הזוג. בהסכם הגירושין חייב להיות מצוין באופן הברור ביותר כי על שני בני הזוג מוסכם להיפרד. לאחר מכן, יתייחס הסכם הגירושין באופן מפורט לנושאים הבאים:

הרכוש ואופן חלוקתו – ההסכם יפרט את החלוקה המדויקת של הרכוש. מאחר והסכם זה הינו הסכם מחייב, כדאי מאד שלא להקל ראש בהתייחסות גם לחלק זה. זאת מאחר וגם אם אתם כרגע ביחסים חבריים וידידותיים, בשלב מסוים, הדבר עלול להשתנות, ואתם עלולים להצטער שעיגלתם פינות או לא הייתם מדויקים מספיק בענייני חלוקת הרכוש.

המשמורת והסדרי השהות עם הילדים – אחת מנקודות המחלוקת הגדולות ביותר בגירושין הם הילדים, ולמעשה, במקרים מסוימים, החזקה עליהם משמשת ככלי נשק בידי אחד מבני הזוג כנגד השני. חשוב מאד להתייחס לכל נקודה (קטנה וזניחה ככל שהיא נראית לכם כרגע) ולא להשאיר קצוות פתוחים כשהם נתונים לרצונו הטוב בלבד של אחד מהצדדים.

תשלום דמי מזונות לילדים – בהסכמי גירושין מפורטים גובה המזונות והתשלומים הנוספים החלים על כל אחד מהצדדים.

האם חייבים להיעזר בעורך דין כדי לערוך הסכם גירושין?

לכאורה, על פניו, אם יש לשני הצדדים רצון טוב ונכונות להגיע להבנות – ניתן לערוך את ההסכם גם בעצמכם וללא ליווי של עורך דין המתמחה בתחום. הבעיה העיקרית היא, שבמרבית המקרים מדובר רק ב"על פניו", שכן הבנת האפשרויות השונות, כמו גם ניסיון בניסוח הדברים, חשובים מאין כמותם בעת עריכת הסכם כגון זה. זאת, במיוחד כשהמדובר בהסכם הנוגע להסדרי המשמורת והשהות לילדים, מה שהופך אותו להסכם שקושר ביניכם לטווח הארוך (לרוב, עד הגיעם של הילדים המשותפים שלכם לגיל 21). כך שהוא צריך להתייחס לא רק לרצונותיכם העכשוויים המיידיים, אלא גם להתייחס לצרכים ולרצונות העתידיים שלכם בטווח הרחוק.

בנוסף, על מנת שהסכם גירושין יחייב את שני הצדדים, עליו לקבל תוקף משפטי של חוזה באמצעות אישורו בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. הסכם שאינו מאושר באחת משתי הערכאות המשפטיות הללו אינו מחייב, ובמקרים מסוימים, הערכאה המשפטית שלה מוגש המסמך דוחה אותו (למשל, כשהוא אינו כתוב באופן ברור ומסודר, או שאינו מכיל את הנקודות העקרוניות המקובלות). גם נקודה זו עשויה להיפתר באמצעות ליווי של עורך דין מנוסה ומיומן.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ