מהי חדלות פירעון ומה עושים אם מגיעים למצב של פשיטת רגל?

המשפט הישראלי מסדיר בין היתר מצבים שבו חייבים לא יכולים לפרוע את החוב שלהם. הסדר כזה נקרא חדלות פירעון והוא דורש מעורבות של עורך דין, על מנת לקצר את התהליך וכדי לסיים אותו לשביעות רצון מקסימאלית של הצדדים המעורבים

דיני חדלות פירעון חשובים מאוד במשפט הישראלי וכדאי להכיר אותם. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא רק בעלי עסקים או עצמאיים עלולים להגיע למצב של חדלות פירעון. 

גם אנשים פרטיים ושכירים יכולים למצוא את עצמם במקרים כאלה ואחרים עם חובות שהם לא יכולים להמשיך לשלם, עד כדי פשיטת רגל או הכרזה על חדלות פירעון. במקרים כאלה, יש צורך במעורבות של בית משפט על מנת להסדיר את התהליך וכדי לקבוע כיצד יש לפתור את המחלוקת.

המטרה של הליכי חדלות פירעון

חדלות פירעון אמורים להסדיר מצב שבו חייבים לא יכולים לפרוע את החוב שלהם. החוק במקור לא מייחס חשיבות גדולה לשאלה מה הסיבה לכך שאותם חייבים לא מצליחים לפרוע את החוב שלהם ואם מדובר במגבלה לטווח הקצר והארוך, אלא מתמקד באופן שבו צריך לקבוע כללים בדבר ייעוד הנכסים שכן נותרו בידי החייב. 

במילים אחרות, דיני חדלות פירעון קובעים את גורלו של החייב ברמה האישית והכלכלית. מצד אחד, החוק יוצא מתוך נקודת הנחה שהחייב לא יכול להשלים את החוב שלו כי אין לו את המשאבים הזמינים כדי לעשות את זה. בהקשר הזה, לא משנה מה יקבע החוק – סביר להניח שהחייב עדיין לא יצליח להשלים את החוב ולייצר משאבים כלכליים יש מאין.

מצד שני, החוק מנסה גם לשמור על האינטרסים של הנושים. לפי דיני חדלות פירעון, אם המשאבים של החייב לא מספיקים כדי למלא את מלוא הסכום שאותו הוא צריך לשלם לכל אחד מהנושים, יש לקבוע כללים בנוגע לייעוד של הנכסים שנותרו בידיו. כך דיני חדלות פירעון משפיעים גם על הגורל האישי של החייב וגם על האופן שבו המשאבים הכלכליים שלו יחולקו בעתיד.

החשיבות של התייעצות עם עורך דין

השאלה המתבקשת היא מה אפשר לעשות על מנת לקצר את התהליך של חדלות פירעון ולשמור על האינטרסים של כל צד בנפרד. אז למרות הבדלים בין הצד של החייב לבין הצד של הנושים, המאפיין המשותף להליכי חדלות פירעון הוא הצורך במעורבות של עורך דין.

עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו יכול לרכז את הטיפול בנושא של חדלות פירעון. כאשר מערבים מוקדם עורך דין שמגיע מהתחום, מגדילים את הסיכוי לכך שהשירות שאותו הוא מציע יתאים לדיני החוק ויבטא אותם. כמו כן, עורך דין יכול ללוות את הלקוחות שלו גם ברמה הטכנית: כמו למשל מבחינת מילוי טפסים, הגשת מסמכים, ערעור וכן הלאה.

כך בוחרים עורך דין לדיני חדלות פירעון

היכרות כללית עם הנושא של דיני חדלות פירעון יכולה לסייע לנושים או חייבים שנמצאים ממש עכשיו בתהליכים כאלה. במקביל, כדאי גם לשאר האוכלוסייה להביא בחשבון את האופן שבו דיני חדלות פירעון עשויים להשפיע עליהם. אם יודעים מה קובעים דיני חדלות פירעון וכיצד הם משפיעים על החייבים והנושים, מגדילים את הסיכוי לטיפול אפקטיבי יותר בתהליך.

לסיכום, דיני חדלות פירעון חלים על המון מקרים ולכן מחייבים התייעצות עם עורך דין. בשביל לבחור נכון עורך דין מתאים, בודקים מה ההתמחות שלו ולאחר מכן מתייעצים איתו לגבי חלוקת הרכוש ומילוי החובות לנושים השונים.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ