מהי ליטיגציה אזרחית מסחרית ואיך מנהלים הליכים משפטיים מורכבים?

עורך דין שמתמחה בשירותי ליטיגציה אזרחית מסחרית יכול לנהל תהליכים משפטיים מורכבים על בסיס אסטרטגיה, מחשבה מחוץ לקופסא ותשומת לב לצרכים של הלקוח ביחס לתנאי השוק. במאמר הבא נסביר איך בוחרים איש מקצוע מן הסוג הזה ומה ההבדל בין שירותי ליטיגציה לבין שירותים משפטיים אחרים

ליטיגציה אזרחית מסחרית היא אחד השירותים המשפטיים המורכבים והחשובים ביותר שיש כיום בתחום. עם זאת, לא כל מי שזקוק לשירות כזה אכן יודע מה הוא כולל או באיזה מקרים אפשר בכלל להשתמש בו. 

לשם השוואה, גם אזרחים מן השורה פחות או יותר מבינים מה עושה עורך דין שמתמחה בפלילים או עורך דין מקרקעין – אבל רק מעטים עוצרים לחשוב על החשיבות של אמנות הליטיגציה והאופן שבו היא משפיעה עליהם.

כל מה שצריך לדעת על ליטיגציה אזרחית מסחרית

התחום האזרחי-מסחרי הוא דוגמא מעולה לחשיבות של ליטיגציה. בתחום הזה ניתן לראות באופן ברור עד כמה ליטיגציה היא חלק בלתי נפרד מתוך עולם המשפט, כי למעשה אי אפשר לקיים אף סוג של התדיינות מקצועית בין הצדדים או מול המערכת, בלי לקבל ליווי צמוד של עורך דין מקצועי.

מי צריכים שירותי ליטיגציה אזרחית מסחרית?

התמחות בליטיגציה אזרחית מסחרית מאפשרת לעורך הדין לספק את סל השירותים שלו לקהל יעד מגוון. ספציפית בתחום האזרחי והמסחרי, עורך דין שמתמחה בליטיגציה גם מציע את השירות המשפטי עבור יזמים, בעלי עסקים, חברות, ארגונים ועוד. 

כמו כן, עורך דין שמתמחה בשירותי ליטיגציה אזרחית מסחרית צריך לספק שירות משפטי לרשתות, יזמיות בנייה ובחלק מהמקרים אפילו מפעלים. בכל אחד מהמקרים האלה, הדגש הוא על האופן שבו ליטיגציה אזרחית מסחרית מגדילה את הסיכוי להשיג תוצאות מעולות מהמשפט והתהליך.

הייחודיות של ליטיגציה אזרחית מסחרית

על אף האמור לעיל, יש בכל זאת מספר הבדלים בין כמה תחומים שונים של שירותי ליטיגציה. ההבדל העיקרי הוא שבמהלך ליטיגציה אזרחית מסחרית צריך לנהל תהליכים משפטיים מורכבים, שנמשכים זמן רב ודורשים מעורך הדין היכרות עמוקה עם התחום ועם הענף. בשביל לעשות את זה, עורך הדין מנהל את המשפט ומבצע את הדיון בשמו של הלקוח על בסיס אסטרטגיה מסודרת שנקבעת מראש.

מלבד אסטרטגיה, התחום של ליטיגציה אזרחית מסחרית דורש מחשבה מחוץ לקופסא וכמה שיותר יצירתיות. אם עורך הדין רוצה לשכנע את השופט או את הצד השני שמעורב במשא ומתן, עליו לשים לב לצרכים של הלקוח שלו – אבל גם להכיר את תנאי השוק. רק בשילוב כל התנאים הללו, עורך דין שמתמחה בשירותי ליטיגציה אזרחית מסחרית יצליח להשיג תוצאות.

איך בוחרים עורך דין מתאים?

היכרות כללית עם המאפיינים של ליטיגציה אזרחית מסחרית יכולה לעזור לבחור טוב יותר את עורך הדין שמתמחים בנושא. אם מבינים מראש מה ההבדל בין סוגים שונים של שירותים משפטיים, מגדילים את הסיכוי לכך שבחירת עורך הדין תהיה מבוססת ומנומקת. מעבר לכך, כדאי לפגוש את עורך הדין ברמה האישית ולהתרשם מהכימיה בין הצדדים עוד לפני שיוצאים לדרך עם שירותי ליטיגציה כאלה ואחרים.

התייעצות עם עורך דין שמתמחה בליטיגציה בכלל ובנושאים אזרחיים ומסחריים בפרט, יכולה לסייע ללקוחות לחסוך זמן והוצאות. ככל שההתמחות בליטיגציה טובה יותר, כך עולה הסיכוי לדיון קצר ואפקטיבי מול בית המשפט והגורמים השונים. מעבר לכך, ניתן כיום לבחור עורך דין מתאים על פי תחומי השירות שאותם הוא מציע ועל בסיס המלצות של לקוחות קודמים.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ