מה הוא "צו ירושה"?

אחד מהמונחים המושמעים ביותר בכל הנוגע לירושות וצוואות הוא המונח "צו ירושה". אולם, מכיוון שמובנם המדויק של חלק גדול מהמונחים המשפטיים נחשב למעורפל למדי בעיני כלל הציבור הרחב, הפעם, בחרנו לעסוק בצו הירושה ולהרחיב מעט את המידע הנוגע אליו. אם כן, מהו צו ירושה וכיצד מקבלים אותו?

אז מה הוא "צו ירושה"?

"צו ירושה" הינו צו מטעם של הרשם לענייני הירושה, ותפקידו היא להסדיר חלוקת עיזבונם של נפטרים אשר לא ערכו צוואה מסודרת המחלקת את הרכוש שהם הותירו אחריהם לאחר מותם. תפקיד צו זה אינו לפרט את האופן שבו יחולק הרכוש, אלא להכריע בשאלות הנוגעות לזכויות הירושה וליורשים. בכדי לקבל צו ירושה יש להגיש את הבקשה לאחת מלשכות הרשם לענייני ירושה ברחבי הארץ (בהתאם למקום מגוריו של הנפטר). לחילופין, במקרים מסוימים (שאותם מיד נפרט) ניתן יהיה להגיש את הבקשה באופן מקוון, באתר משרד המשפטים.

הגשת בקשה למתן צו באופן מקוון

במקרים הבאים עומדת בפניכם האפשרות להגשת בקשה מקוונת למתן צו הירושה (בשאר המקרים – תצטרכו לפעול בהליכים הרגילים):

  • הנפטר/ת הותיר/ה אחריו / אחריה בן / בת זוג וילדים.
  • הנפטר/ת הותיר/ה אחריו / אחריה רק ילדים.
  • הנפטר/ת הותיר/ה אחריו / אחריה בן / בת זוג, ללא ילדים, אולם הורי הנפטר/ת עדיין בין החיים.
  • הנפטר/ת לא הותיר/ה אחריו / אחריה בן / בת זוג, ללא ילדים, אולם הורי הנפטר/ת עדיין בין החיים.

במהלך מילוי הטופס אונליין יתבצעו גם תשלומי האגרות לפתיחת הבקשה ולדמי פרסום. חשוב לדעת, כי הגשת הבקשה באופן מקוון מזכה את המגישים בהנחה של כ-15% לעומת דמי האגרה בבקשות שמוגשת באופן ידני (את תעריפי האגרות המעודכנים תוכלו לראות כאן).

במקרים בהם מבקשי צו ירושה הם ילדת, בן / בת זוגו או הוריו של הנפטר המיוצגים ע"י עורך דין, תוגש הבקשה, אך ורק, באופן מקוון.

כיצד צריך להגיש בקשה שאינה מקוונת לקבלת צו ירושה?

את הבקשה יש להגיש בארבע סדרות מסמכים (מקור + 3 העתקים) הכוללות בתוכן את המסמכים הבאים – שני שוברי אגרה משולמים (ישנם אנשים הפטורים מתשלום האגרה כדוגמת בן / בת זוג, הורה, או ילדו של אדם אשר נפטר בשירות צבאי, במלחמה או בפעולת איבה), טופס בקשה למתן צו ירושה שחתום על ידי המגיש, תעודת הפטירה (מקורית או העתק שהוא נאמן למקור), הודעות שנשלחו לכלל היורשים בנוגע להגשת הבקשה, באישורם ובחתימתם של היורשים, או, לחילופין אישורים על שליחת ההודעות אליהם באמצעות דואר רשום.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ