מה המשמעות של נזק כתוצאה מאבחון שגוי?

אם הרגשתם לא טוב, שמתם לב לתסמין מסוים על העור שלכם או שהבחנתם בתופעה גופנית אחרת כלשהי, הדבר המצופה מכם יהיה ללכת לרופא, כדי לאבחן את הבעיה הרפואית שלכם. אבחון הבעיה יאפשר לכם להתחיל בטיפול רפואי מתאים ולפתור אותה. מה קורה כאשר הרופא מאבחן את התופעה ממנה אתם סובלים באופן שגוי? מה המשמעות לנזק שנגרם כתוצאה מאבחון שגוי? תשובות לאלו ועוד, בהמשך הקריאה.

כיצד רופא יכול לאבחן בצורה שגויה?
אבחון הוא השלב הראשוני ברוב המקרים בו אנו פוגשים את הרופא עם הבעיה הרפואית החדשה שצצה בחיינו. הרעיון של האבחון פשוט – באמצעות תשאול של המטופל, בירור עברו הרפואי ומצבו הרפואי הכללי, ביצוע בדיקות מקומיות ושליחה לבדיקות מעמיקות בהמשך, הרופא יקבל את כל המידע הדרוש כדי לקבוע ממה סובל המטופל.
למרות כל ההליך הזה, שנשמע ובצדק מקצועי ואמין, רופא עשוי בכל זאת לאבחן את המטופל במחלה שגויה. אבחון שגוי יכול להתבצע ממספר סיבות. אם הרופא לא ניתח נכון את תוצאות הבדיקות השונות, אם הרופא ביצע בעצמו בדיקה בצורה לא נכונה, אם בדיקה חיצונית בוצעה שלא כראוי, אם הרופא לא שלל מחלות אחרות ואם הרופא לא תישאל כראוי את המטופל על מצבו הרפואי.

משמעות רפואית
לאבחון רפואי שגוי ישנם שתי משמעויות עיקריות. המשמעות הראשונה היא משמעות רפואית ובריאותית. מטופל שאובחן בצורה שגויה על ידי רופא, עשוי להינזק בצורה משמעותית מאבחון. לפי המחלה שיאבחן בה הרופא את המטופל, הוא יעניק לו טיפול רפואי בהתאם. ניתוח, פיזיותרפיה, תרופות ומשחות הם דוגמא לטיפולים אפשריים.
במידה והרופא אבחן את המטופל במחלה שגויה, והעניק לו טיפול רפואי שלא יכול לעזור לו בהתמודדות עם המחלה האמיתית ממנה הוא סובל, המטופל עשוי להינזק בעקבות התפתחות של אותה המחלה. בנוסף, הנזק עשוי להגרם גם כתוצאה מהטיפול עצמו, שכן טיפול רפואי לא נכון עשוי להסב נזק, בלי קשר להתמודדות עם המחלה.

משמעות משפטית
המשמעות השנייה של אבחון רפואי שגוי היא משמעות משפטית. אבחון רפואי שגוי, שגורם נזק למטופל, עשוי להיחשב למקרה של רשלנות רפואית. רשלנות רפואית היא מקרה בו הרופא מבצע טעות ומסב נזק למטופל. רשלנות רפואית מתרחשת רק אם הרופא התנהג בצורה רשלנית, הכוללת חריגה מהנורמות וביצוע פעולות לא זהירות.
לצערנו, במקרים רבים אבחון רפואי שגוי עונה על ההגדרה של רשלנות רפואית. למשל, כאשר רופא לא מבצע תשאול מעמיק של המטופל בשלב האבחון, הוא התרשל, שכן מצופה ממנו לבצע תשאול מעמיק ולא למהר בשלב זה. כמו כן, רופא שלא שולח את המטופל שלו לבדיקות שונות, כדי לשלול מחלות אפשריות נוספות, מבצע רשלנות רפואית. רשלנות רפואית באבחון קורת גם כאשר רופא קורא את תוצאות הבדיקות של המטופל בצורה שגויה.

דרכי מניעה
קשה מאוד להימנע מרשלנות רפואית בכלל ומאבחון שגוי בפרט. בכל זאת, האדם הפשוט לא בקיא בעולם הרפואה מספיק. ניתן לנסות להימנע מאבחון שגוי באמצעות קבלת חוות דעה ממספר רופאים, ווידוא עם הרופא המטפל שכל הבדיקות הרפואיות בוצעו והגעה אל רופא שאין עליו ביקורות מעוררות מחלוקות.

היעזרות באנשי מקצוע
אם נגרם לכם נזק בסופו של דבר כתוצאה מאבחון שגוי רשלני, אתם יכולים להגיש תביעת פיצויים כדי לקבל פיצוי כספי וכלכלי שיסייעו לכם להתמודד עם ההשלכות הרפואיות של האבחון השגוי. לא כל מקרה של אבחון שגוי נחשב לרשלנות רפואית כאמור, ולכן מומלץ להיעזר באנשי מקצוע, כמו עורכי דין, כדי להבין האם המקרה שלכם עומד בתנאים שמגדיר החוק להגשת תביעה כזו.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ