מה זכויותיו של נפגע נכות מעבודה?

תאונות עבודה הן אחת מהרעות החולות הרבות הקיימות בחברה המודרנית, וחלק מזה, בעיקר, מגיע, בשל העובדה כי לא מעט נפגעים בתאונות עבודה אינם מודעים לכלל זכויותיהם, וכתוצאה מכך, הם גם אינם פועלים עד למלוא מיצוין. כמובן שהדרך הטובה ביותר הינה להיעזר בעורך דין מקצועי ומנוסה המתמחה בתחום, אולם, עבור אלה שעברו תאונת עבודה ואינם יודעים כיצד ומהיכן להתחיל, נכתב מאמר זה.

זכויותיו של נפגע נכות מעבודה:

את כלל הזכויות של נפגע הנכות מעבודה ניתן לחלק לשלושה רבדים שונים:

  1. הזכות לקבלת ריפוי ולשיקום רפואיים ומקצועיים. 
  2. קבלת דמי פגיעה. 
  3. קבלת מענק נכות / קצבת נכות, במקרים בהם מצבו של הנפגע מחייב זאת . 

הזכות לקבלת ריפוי ולשיקום רפואיים ומקצועיים

נפגעים כתוצאה  מתאונות עבודה ו / או מחלות המאופיינות כ"מחלות מקצוע" זכאים לקבלת החזרים על כלל ההוצאות הנדרשות להם לריפוי, לאשפוז במוסדות רפואיים ולכל ההוצאות האחרות שישולמו עבור מכשור רפואי (כדוגמת מכשירי שמיעה וכיו"ב). 

נפגעים יהיו גם זכאים לתהליכי שיקום מקצועי, במקרים שבהם הפגיעה בהם אינה מאפשרת להם לשוב לעבודתם הקודמת. השיקום המקצועי יכלול קורסי הסבה מקצועית המתקיימים מטעם המוסד לביטוח לאומי ומטרתם היא הכשרת הנפגעים לעבודה שמתאימה להם, בהתחשב במצבם החדש ובמגבלותיהם. 

קבלת דמי פגיעה 

נפגעים בתאונות עבודה או מחלות מקצוע, אשר  עקב כך אינם מסוגלים לעבוד, זכאים לקבלת דמי פגיעה למשך 91 ימים ממועד קרות התאונה. כתנאי סף לכך, מהווה הגשת תעודת "אי כושר" חתומה על ידי רופא למוסד לביטוח לאומי. וכאן, חשוב לעצור ולהבהיר כי לא כל מסמך / תעודת מחלה מסוגל לשמש כתעודת "אי כושר" על פי החוק, ולכן, ישנו צורך בהפקת תעודה מיוחדת, שבה מצוין מפורשות שניתנה בהתאם לחוק הביטוח לאומי. 

גובה דמי פגיעה עומד על 75% משכרו היומי של הנפגע טרם הפגיעה, כפי שהיה בשלושה החודשים שקדמו לפגיעה. ראוי להדגיש כי, לצורך כך, כ"שכר קובע" נחשב השכר שממנו הפריש המעסיק את המס לביטוח הלאומי, והוא אינו מתייחס לרכיבי השכר הנוספים, שמהם לא נוכה המס הנדרש.

קבלת מענק נכות / קצבת נכות, במקרים בהם מצבו של הנפגע מחייב זאת . 

בחלוף פרק הזמן לקבלת דמי הפגיעה, במקרים בהם הנפגע עדיין לא יוכל לשוב לעבודתו, הוא יהיה זכאי לקבלת מענק חד-פעמי, או, לחילופין, לקבלת קצבת נכות.  הדרך לכך עוברת בהגשת בקשה למוסד לביטוח לאומי לזימון בפני הוועדה הרפואית שתפקידה הוא קביעת לו אחוזי הנכות שבהתאם להם, תיקבענה זכויותיו הכספיות בהמשך: זכאות למענק חד-פעמי באחוזי נכות צמיתים (קבועים) הנעים בין 9% ל-19% וקצבת נכות חודשית בדרגת נכות תמידית של 20% ומעלה, או – דרגת נכות זמנית של 5% ומעלה. 

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ