מה יורשים יכולים לעשות אם אין צוואה?

הדרך לממש עיזבון של אדם שנפטר היא להיצמד להוראות החוק ולבדוק אם יש צוואה. במידה ולא קיימת צוואה, אפשר להתייעץ עם עורך דין כדי לברר על האופן שבו כללי הירושה משפיעים על חלוקת העיזבון. איך עושים את זה ומאיפה מתחילים? הנה כל התשובות

התהליך שבו מנסים לממש את רצון האדם שנפטר ולקבל את העיזבון שלו עלול להיות מורכב יותר מכפי שנהוג לחשוב. לא בכל המקרים יש ירושה ללא פגמים צורניים שאליה אפשר להיצמד על מנת לחלק את העיזבון, מה גם שבהמון נסיבות עלולים להתגלות חילוקי דעות בין בני זוג, בני המשפחה ועוד. מצד שני, קיימים מספיק כלים משפטיים שבהם אפשר וצריך להשתמש על מנת למלא את רצון המוריש במלואו.

הבדלים בין צוואות, ירושות ועיזבונות

קודם כל, צריך להכיר את האופן שבו החוק מתייחס אל המושגים הבולטים בתהליך. בתהליך מימוש ירושה וקיום צו צוואה יש כמובן את הנכסים של האדם, שמכונים "עיזבון" ואמורים לעבור אל היורשים שלו. מצד אחד, חלק מהאנשים בוחרים לכתוב צוואה ולהשתמש בה על מנת לקבוע מי יירש את הנכסים שלהם ובאיזה תנאים. מצד שני, רוב האנשים בישראל לא כותבים צוואה.

במקרה ואין צוואה, החוק מאפשר להעביר את הבעלות על העיזבון ליורשים על פי דין. סדר היורשים על פי דין נקבע לפי הכללים של חוק הירושה, כאשר המטרה היא לחלק כמה שיותר מהעיזבון אל האנשים הכי קרובים אל המוריש.

כך יורשים צריכים לפעול אם אין צוואה

מימוש עזבון של אדם שנפטר צריך להתבצע בליווי עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו. מלבד מידע כללי על האופן שבו צריך ואפשר לממש את העיזבון של אדם שנפטר, יש משמעות למשל לאופן שבו מגישים בקשה לקבלת צו ירושה או מגדירים מיהו יורש פסול לעומת יורשים על פי דין ולעומת ירושה של בן או בת זוג.

לשם השוואה, יורשים של ידועים בציבור וגם יורשים של בני זוג מאותו מין צריכים להתנהל מול הרשויות באופן ספציפי ולהבהיר את נסיבות המקרה שלהם. באותו אופן זקוקים גם יורשים במקרה של אימוץ להתייעצות עם עורך דין, שיכול לבחון עבורם את פרטי המקרה ולקצר את משך הזמן שעובר מרגע הגשת הבקשה ועד החלטת בית המשפט. 

איך אפשר להתנגד למתן צו ירושה?

יש מקרים שבהם מימוש עיזבון של אדם שנפטר נתקל בהתנגדויות. התנגדויות אלו יכולות להופיע מהכיוון של בני משפחה, בני זוג ועוד. מבחינה חוקית, הכלי שבו ניתן להשתמש הוא התנגדות למתן צו ירושה או אפילו בקשה לביטול צו ירושה.

הבעיה היא שבדרך כלל בני המשפחה מעורבים בתהליך גם ברמה הרגשית ולכן הם לא מצליחים לקבל החלטות מושכלות. בנסיבות כאלה, הפתרון הכי טוב יהיה לערב עורך דין שמכיר את דיני המשפחה ובקיא ספציפית בדיני הירושות והצוואות. אחרי שמתייעצים עם עורך דין כזה, מרכזים את כל השאלות תחת קורת גג אחת.

יש עכשיו עורך דין שעובד בשבילך

פגישה עם עו"ד יריב ואקנין צריכה להיות הצעד הראשון שלך בדרך למימוש צו הירושה. לא משנה אם מדובר על בני משפחה או בני זוג, לנציגי המשרד של עו"ד יריב ואקנין יש את הידע ואת הכלים שחיכית להם.

הגיע הזמן שעורך דין שמכיר את התחום של צוואות וירושות ייצג אותך גם מול הרשויות. בשביל שזה יקרה, כדאי להשאיר פרטים באתר ולפנות בהקדם אל עו"ד יריב ואקנין. 

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ