מה כולל תהליך מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי?

הקפדה על שלבים שונים בליווי עורך דין היא תנאי עבור מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי. במאמר הבא נסביר מה כולל התהליך, למה חשוב לערב עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו ועם מי אפשר להתייעץ בכל מקרה של דילמה או התלבטות

התייעצות עם עורך דין יכולה להיות חלק חשוב ודרמטי בתהליך של מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי. למרות שעל פניו ניתן לבצע תהליך כזה גם בצורה עצמאית וללא מעורבות עורך דין, רצוי מאוד להשתמש בשירותים שלו ולרכז אותם תחת קורת גג אחת. באופן הזה, ניתן להגדיל את הסיכוי למצות את הזכויות הקבועות בחוק ואף לחסוך זמן יקר ערך.

למה חשוב לערב עורך דין בשביל מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי?

מעורבות של עורך דין חשובה בתהליך מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי בגלל כמה סיבות. קודם כל, תמיד טוב שיהיה גורם מקצועי שייקח על עצמו את האחריות ואת הטיפול במישור הבירוקרטי והמשפטי. בזמן שאנחנו יכולים להמשיך לעבוד או ללמוד, יהיה עורך דין שיגיש את הטפסים וידאג בשמנו לתהליך המלא של מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי.

חוץ מזה, המעורבות של מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי כי היא משפיעה על הסיכוי לכך שהוועדות יאשרו את הבקשה. כאשר עורך דין מגיש בשמנו את הבקשה, הוא יודע מה לכתוב ואיזה מסמכים לצרף. 

נכון שעורך הדין גם גובה שכר טרחה עבור השירות שלו, אבל בדרך כלל מדובר על עמלה מתוך הפיצוי הכספי. במקרים אחרים, עדיף עדיין להשתמש בשירות של עורך דין על מנת להשלים את התהליך של מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי – מאשר לוותר עליהן לגמרי.  

שלבים טכניים של מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי

סוגיה אחרת ולא פחות חשובה בתהליך של מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי מתייחסת אל השלבים השונים שאותם צריך לעבור. המוסד לביטוח לאומי אמור לטפל בעת ובעונה אחת במיליוני אזרחים בגילאים שונים, לכן אין פלא שיש עליו עומס בלתי אפשרי. מהעומס הזה סובלים בעיקר אזרחים ואזרחיות שרוצים למצות את הזכויות שלהם.

הפתרון הוא להכיר את השלבים השונים של מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי ולהיערך בהתאם גם מבחינת לוח זמנים. כך למשל צריך להביא בחשבון שהשלב הראשון הוא בדרך כלל הגשת תביעה והשלב האחרון הוא ביצוע של ההליכים השונים מול הוועדות הרפואיות. בדרך, יש צורך להגיש סוגים שונים של מסמכים, טפסים ואישורים וגם להציע אסמכתאות שתומכות בטענות המרכזיות.

מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי בתחומים שונים

התהליך של מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי מושפע מסוג התביעה שאותה מגישים. כיום למשל רוב התביעות מוגשות בתחום של נפגעי עבודה, אך יש גם תביעות שקשורות אל סוגים שונים של קצבאות וגמלאות. במקרים כאלה, צריך לבחון כל מקרה לגופו על מנת לוודא מראש שאוספים רק את המסמכים והטפסים הרלוונטיים עבור מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי.

בסופו של דבר, תהליך של מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי עלול להיות ארוך – אבל הוא גם מסודר ונשען על פרמטרים פחות או יותר אובייקטיביים. אם רוצים להשלים את התהליך ולמצות את הזכויות, אפשר להתחיל בהכנת שיעורי בית בצורה עצמאית. לאחר מכן, המסקנה בדרך כלל תהיה שעדיף לגייס לטובת המשימה עורך דין שמגיע מהתחום, בקיא בו ומכיר אותו מקרוב בזכות ניסיון אישי עשיר.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ