מה עושים אם רוצים להגיש תביעת נזיקין ורשלנות רפואית?

הגשת תביעת נזיקין ורשלנות רפואית היא פעולה שמחייבת הקפדה על מספר כללי מפתח ובעיקר התייעצות עם עורך דין. במאמר הבא נסביר מה קובע החוק לגבי סוגים שונים של תביעות נזיקין ורשלנות רפואית, מה אפשר לעשות כדי להגדיל את הסיכוי לקבל פיצוי גבוה ואיך בוחרים עורך דין מתאים

התייעצות עם עורך דין יכולה לסייע בהשלמת התהליך של הגשת תביעת נזיקין ורשלנות רפואית. בגלל שמדובר על תהליך משפטי ארוך שבו צריך להוכיח כמה וכמה טענות שונות, מאוד חשוב להתייעץ מוקדם עם עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו. 

במסגרת היכרות עם התחום, עורך הדין חייב למשל להבין כיצד תקנות שונות של דיני נזיקין משפיעות על האופן שבו קובעים את הפיצוי – כמו גם איך קובעים האם בכלל מדובר על רשלנות.

תנאים להגשת תביעת נזיקין ורשלנות רפואית

הטענה העיקרית שאותה צריך להוכיח על מנת להשלים את התהליך של הגשת תביעת נזיקין ורשלנות רפואית היא שהתקיימה סטייה מרמת הזהירות הסבירה המקובלת בתחום. בשביל להוכיח רשלנות רפואית, צריך להראות שהרופא התנהג באופן שסוטה מרמת הזהירות המקובלת בתחום. עם זאת, יש לזכור שהשופט עצמו לרוב לא בקיא בהליכים הרפואיים ולכן הוא לא יכול לדעת בעצמו האם אכן התקיימה רשלנות.

הפתרון המשפטי הרלוונטי שבו אפשר להשתמש על מנת להוכיח מתן שירותים רפואיים תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה המקובלת בתחום, הוא להציג חוות דעת רפואית ומקצועית. זו חוות דעת מקצועית שנכתבת על ידי רופא מאותו תחום, כאשר המטרה שלה היא להראות שאכן התקיימה סטייה מרמת הזהירות הסבירה והמקובלת. במידה ובית המשפט מקבל את חוות הדעת הזו, ניתן לעבור להמשך הטענות שבאמצעותן מוכיחים תביעות נזיקין ורשלנות רפואית.

מה הקשר בין דיני נזיקין ורשלנות רפואית לבין הנזק למטופל?

סוגיה אחרת ולא פחות חשובה סביב הנושא של תביעות נזיקין ורשלנות רפואית היא כמובן הנזק למטופל. בשביל להשלים את התהליך של הגשת תביעה ועל מנת לקבל פיצוי כספי מבית המשפט, לא מספיק להוכיח שניתנו שירותים רפואיים מסוימים תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה. גם אחרי שמוכיחים את זה, צריך להראות שאותה סטייה לכאורה אכן גרמה נזק למטופל – שאף היה נמנע אלמלא הסטייה.

במילים אחרות, מה שבתי משפט צריכים לעשות במהלך התהליכים המורכבים של תביעות נזיקין ורשלנות רפואית זה לבדוק את הקשר בין התנהגות המזיק לבין הנזק שנגרם לניזוק. התפקיד של בית המשפט הוא להשתכנע שחלה סטייה מרמת הזהירות הסבירה, שהסטייה הזו גרמה נזק למטופל ושאם הרופא היה מתנהג אחרת ובאופן שהוא אינו רשלני – הנזק לניזוק לא היה נגרם.

כמה זמן לוקח לנהל תביעות נזיקין ורשלנות רפואית?

החדשות הטובות הן שכיום ניתן לקצר משמעותית את משך הזמן שעובר מהרגע שבו מחליטים להגיש תביעת נזיקין ורשלנות רפואית ועד שמקבלים את תוצאות בית המשפט. גם אם מחליטים להגיש ערעור, השאיפה של כל הצדדים המעורבים היא לסיים את התהליך כמה שיותר מוקדם וכך לפתוח דף חדש.

הדרך לקצר את הזמן היא להתייעץ מראש עם עורך דין נזיקין ורשלנות רפואית. התייעצות עם עורך דין יכולה לעזור לבדוק את סיכויי ההצלחה של התביעה עוד טרם פתיחת ההליך הפורמלי, להשוות בין פסקי דין תקדימיים באותו נושא ולהגיש את המסמכים באופן מסודר. לאחר מכן, כל שנותר הוא אכן לנהל את התביעה בין כתלי בית המשפט ולדאוג לבסס כל טענה עם חוות דעת מנומקת.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ