מי הגוף שמטפל בנושא של רישום פטנטים ואיך מגישים בקשה?

היכרות עם האופן שבו מגישים בקשה של רישום פטנטים יכולה לסייע לכל מי שרוצים להגן על הקניין שלהם בבית משפט. כמו כן, יש משמעות מסחרית וכלכלית לאופן שבו מבצעים את הרישום ולכן חשוב להתייעץ עם עורך דין. לאחר מכן, ניתן לרכז את כל התהליך תחת קורת גג אחת וכמובן לטפל בו מהר וביעילות.

רשות הפטנטים שייכת למשרד המשפטים ובין היתר היא אחראית על האופן שבו מבצעים רישום שלהם. המדיניות של רשות הפטנטים קובעת בין היתר מה יהיו הוראות העבודה מבחינת בחינת בקשה לרישום פטנט, מה ההנחיות לבחינת בקשה לרישום עיצוב ואף מה צריך להיות לוח הזמנים המקסימאלי למתן שירות במחלקה. בכל אחד מההקשרים האלה, השירות של רשות הפטנטים הוא בעל השפעה דרמטית על הציבור הרחב.
השתייכות רשות הפטנטים למשרד המשפטים מוכיחה את החשיבות של התייעצות עם עורך דין. אם רוצים להשלים מהר ונכון את התהליך של רישום פטנטים מול הרשויות שאחראיות על הנושא, מאוד חשוב לעשות את זה עם עורך דין שמגיע מהתחום ומכיר אותו. ככל שפונים מוקדם יותר אל עורך הדין, כך עולה הסיכוי ליהנות מתהליך רישום יעיל שיוכיח את עצמו גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

למה צריך לרשום פטנטים?
השאלה המתבקשת היא מה בכלל היתרונות של רישום פטנטים עבור מי שממציאים אותם. מבחינה משפטית למשל, מתייחסים לכל סוג של פטנט בתור קניין רוחני. מטבע הדברים, הקניין הוא לא רק על עצם ההמצאה אלא גם על ההשלכות שלה. אז כאשר בעלי פטנטים שממציאים דברים חדשים רוצים לקבל הגנה משפטית ולאפשר לאחרים להשתמש בהם, הם חייבים להשלים את התהליך של הרישום.
תהליך הרישום מאפשר להתייחס אל סוגים שונים של קניין רוחני. לפי החוק, קניין רוחני חל למשל על יצירות, המצאות פיזיות עיצובים ואפילו מוניטין. בגלל שמדובר על שם כולל לסוגי זכויות בנכסים לא מוחשיים שהם כן פרי יצירתם של בני אדם, מאוד חשוב לדעת כיצד לבצע את התהליך של רישום פטנטים ועם מי להתייעץ לגביו.

איזה סוג של הגנה מקבלים באמצעות רישום פטנטים?
האינטרס האישי של בעלי פטנטים להשלים את תהליך הרישום הופך להיות ברור יותר אם מביאים בחשבון את ההגנה שהוא מגלם בתוכו. כך לדוגמא הגנה באמצעות זכויות קניין רוחני חלות על היצירה האינטלקטואלית ולא על האובייקט הפיזי, אבל היא כן יכולה להינתן על המצאות של מוצרים ותהליכים טכנולוגיים. במילים אחרות, רישום פטנטים ולמעשה כל המצאה שמוכרת כפטנט מאפשרים לתת הגנה משפטית לממציאים. ההגנה שמקבלים בזכות רישום פטנטים משרתת אותם בטווח הקצר כי היא מונעת מצב שבו אנשים אחרים עושים שימוש לא ראוי בהמצאה שלהם, אבל גם עומדת לרשותם בטווח הארוך מבחינת הערך המסחרי שניתן להפיק ממנה.

מי יכולים להגיש בקשה לצורך רישום פטנטים?
בעוד כל אחד או אחת מאיתנו יכולים על פי החוק להתייעץ עם עורך דין, קיימים קריטריונים מחמירים יותר לצורך השלמת התהליך של רישום פטנטים. ראשית, את השירות הניתן על ידי יחידת הפטנטים של משרד המשפטים יכולים לקבל רק מבקשים ישראלים או מחוץ לארץ שיש להם כתובת להתכתבות בארץ או שהם מיוצגים על ידי עורכי דין מקומיים.
שנית, קיימים קריטריונים להגשת הבקשה גם מבחינת המסמכים הנדרשים. בהקשר הזה, החדשות הטובות הן שבאמצעות התייעצות עם עורך דין ניתן לרכז את כל הדרישות תחת קורת גג אחת.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ