מי יכולים להגיש תביעות נזיקין ורשלנות רפואית?

דיני נזיקין משפיעים בין היתר על האופן שבו בתי המשפט תופסים סוגים שונים של תביעות רשלנות רפואית. במאמר הבא נסביר מי יכולים להגיש תביעות מן הסוג הזה, מה המטרות שלהן וכיצד קובעים את גובה הפיצוי

רשלנות רפואית מוגדרת על פי החוק בתור מצב של מתן שירותים רפואיים תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה, עד כדי גרימת נזק למטופל שהיה יכול להימנע אלמלא אותה סטייה. במילים אחרות, מה שבית המשפט אמור לבדוק אלו מספר דברים: האם ניתנו שירותים רפואיים, האם הם בוצעו על פי רמת הזהירות המקובלת בתחום והאם בגלל סטייה מרמת הזהירות הזו גם נגרם נזק לתובע.

במידה והתשובה חיובית, בית המשפט יכול להשתמש בסעיפים שונים של דיני נזיקין ורשלנות רפואית על מנת לקבוע פיצוי עבור הניזוק. את הפיצוי הכספי עלול המזיק לשלם בעצמו או דרך חברת הביטוח שלו, בהתאם להסדרים השונים החלים על כל רופא באופן נפרד. בכל מקרה, המטרה היא להשתמש בפיצוי כדי לסייע לניזוק ועל מנת לפצות אותו הן בגין הנזק הפיזי והן בגין עוגמת הנפש.

סוגים של תביעות נזיקין ורשלנות רפואית

למרות שרשלנות רפואית תמיד נמדדת בבית המשפט על פי אותם עקרונות מנחים, יש בכל זאת הבדלים מסוימים בין התחומים שבהם ניתן להגיש תביעות. מטבע הדברים, קיים הבדל משמעותי בין האופן שבו בית המשפט מקבל החלטה בנוגע אל נזיקין ורשלנות רפואית בהריון – לבין הדרך שבה עושים את זה בתביעות רשלנות של רפואת שיניים, ניתוחים פלסטיים וכן הלאה.

במילים אחרות, קיימות תביעות שונות שמבוססות על דיני נזיקין ורשלנות רפואית, בגלל שקיימים מקרים שונים. על קצה המזלג, ניתן להזכיר שירותים משפטיים בתחום של נזיקין ורשלנות רפואית ובהם רשלנות רפואית בזמן לידה, אי אבחון של גידולים ממאירים ואפילו מתן תרופות שגויות.

כל עוד קיים חשש למתן שירותים רפואיים תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה והמקובלת בתחום, יכול להיות שתקום עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית. אם מתלבטים לגבי דיני נזיקין ורשלנות רפואית, אפשר להתייעץ עם עורך דין ולברר מולו לגבי המשמעות והמשך של התהליך עצמו.

מה התפקיד של עורך דין נזיקין ורשלנות רפואית?

התפקיד של נזיקין ורשלנות רפואית הוא לייצג את הניזוק מול בית המשפט ולאפשר לו לדעת מהם סיכויי ההצלחה שלו. עוד לפני שהתיק מגיע אל בית המשפט, עורך הדין אמור למשל לבחון פסקי דין קודמים ולבדוק עד כמה הם יכולים לעזור לבסס את הטענות בתיק שעל הפרק. במקביל, עורך דין עוזר לניזוק בכך שהוא יכול לסייע לו להשיג חוות דעת רפואית. 

לשם השוואה, עורך דין יכול להציע את השירותים שלו גם עבור המזיק. כאן מדובר על התמחות לא פחות חשובה בנושא של נזיקין ורשלנות רפואית, כי המעורבות של עורך הדין משפיעה על הסיכוי לכך שבית המשפט יקבל או ישלול את טענת התביעה. בשביל להתמודד נכון עם הנושא המורכב והרגיש של נזיקין ורשלנות רפואית, צריך לבחור עורך דין מקצועי שמכיר את התחום ובקיא בו.

איך בוחרים עורך דין רשלנות רפואית?

בחירת עורך נזיקין ורשלנות רפואית היא חלק חשוב בתהליך. אם בוחרים עורך דין מקצועי, מיומן ומנוסה, מקלים על בית המשפט להכריע נכון בתיק שמונח לפתחו. כמו כן, אפשר לבחור עורך דין נזיקין ורשלנות רפואית על פי המלצות שיש עליו מצד לקוחות קודמים – בין אם מדובר על רופאים שהשתמשו בשירותים או כמובן על אנשים פרטיים.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ