מי יכול לסייע בנזקי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר רופאים חורגים מהאתיקה המקצועית שלהם ומבצעים טעויות רשלניות שיכולות להסב נזק משמעותי למטופל. רשלנות רפואית משאירה את המטופל פגוע ממספר כיוונים – הוא נותר עם נזק משמעותי, הוא עשוי לאבד יכולות תפקודיות, המצב הנפשי שלו עשוי להתערער ובנוסף לכל אלו, ייתכן והבעיה הרפואית ממנה הוא סובל לא נפתרה. במאמר הבא נבין מי יכול לסייע בנזקי רשלנות רפואית וכיצד.

רשלנות רפואית – רקע כללי
כן, גם רופאים מבצעים טעויות. זה נכון שרופאים הם אנשי מקצוע מסורים לרוב, שהמטרה שלהם היא קודם כל להציל חיים ולמנוע נזקים בריאותיים מהמטופל, אך גם הם לא חסינים מפני חוסר היכולת של האדם להיות מושלם ולא לטעות. טעויות של רופאים הן עניין מצער, אך כאשר הרופא טועה בצורה רשלנית, זה הופך לעניין מכעיס, שמקבל ביטוי בחוק.
רופא מחויב לפעול לפי כללים בסיסיים. הוא חייב לנקוט באמצעי זהירות שונים שעומדים לרשותו, לבצע שלילה של אירועים מסוימים לפני שהוא נוקט בפעולה, לבצע פעולות סבירות ולפעול על פי נורמות מקצועיות. רופא שסוטה אפילו באחד מאלו, לא מכבד את המקצוע שלו ומבצע רשלנות רפואית. רופא שטעה מבלי לסטות מהדרך המקצועית, לא ייחשב לרופא שהתרשל, גם אם טעה והסב נזק.

אילו נזקים נגרמים כתוצאה מרשלנות רפואית?
רשלנות רפואית יכולה לגרום לנזקים בהיקפים שונים למטופל. מטופל שחווה רשלנות רפואית יוצא עם נזק גופני בהכרח, שכן רשלנות רפואית מחייבת בחוק נזק שנגרם למטופל.
פרט לכך, אם הרופא התרשל, ייתכן והמטופל לא פתר בכלל את הבעיה הרפואית ממנה הוא סובל, כך שבנוסף לנזק גם הצרה הקודמת נשארת עם המטופל.
הנזק של המטופל עשוי להתבטא גם בפן הנפשי. רשלנות רפואית היא אירוע לא נעים ואף טראומתי. מטופלים רבים שחוו רשלנות רפואית יכולים להיכנס למצבי חרדה ודיכאון, כתוצאה מהרשלנות. רשלנות רפואית יכולה לפגוע גם באיכות חייו של המטופל. הוא עשוי לאבד יכולות תפקודיות שונות ואפילו לאבד את היכולת שלו לפרנס את עצמו ומשפחתו.

עורך דין רשלנות רפואית
אם נקלעתם לצרה בתחום כלשהו, לא בהכרח תדעו כיצד לפתור אותה או לצאת ממנה על הצד הטוב ביותר. לשם כך, יש אנשי מקצוע שיכולים לסייע לכם בפתרון הבעיה. בתחום הרשלנות הרפואית, עורך דין רשלנות רפואית הוא איש המקצוע שיכול לסייע לכם לאחר נזקים שנגרמים לכם כתוצאה מרשלנות רפואית.
עורך דין רשלנות רפואית הוא קודם כל עורך דין, כלומר איש המקצוע בעל הידע הטוב ביותר בחוק. בנוסף, עורך דין רשלנות רפואית הוא איש מקצוע שכבר אמור להיות מיומן ומנוסה בטיפול של תיקי רשלנות רפואית שונים. עורך דין כזה יכול לסייע לכם בכל ההיבטים המשפטיים השונים שקשורים לרשלנות רפואית. בנוסף, עורך הדין ידע לבחון את המקרה האישי שקרה לכם ולהסביר לכם האם מדובר באמת ברשלנות.

תביעת פיצויים
אם אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית, אתם זכאים להגיש תביעת פיצויים עקב רשלנות רפואית. תביעה זו יכולה להעניק לכם פיצויים נרחבים עקב הנזק שנגרם לכם. את התביעה תוכלו להגיש עם עורך דין רשלנות רפואית, שידע לרכז את כל החומר הרפואי הרלוונטי להגשת התביעה.

זכות מטעם המחוקק
אין לכם מה להתלבט יותר מדי. רשלנות רפואית היא אירוע המוכר על ידי החוק כעוול שנגרם למטופל. הגשת תביעת רשלנות רפואית היא זכות שניתנה לאזרח מטעם המחוקק.
מכיוון שקיימת תקופת השתנות מסוימת, המשתנה בין סוגי המקרים של רשלנות רפואית, מומלץ להגיש את התביעה כמה שיותר מהר ממועד גילוי הנזק.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ