נזק לאחר טיפול רפואי – מה אפשר לעשות?

אם קראתם את הכותרת, ודאי חשבתם לעצמכם שיש פה משהו אבסורדי: מצד אחד טיפול רפואי, ומצד שני נזק שנגרם למטופל. אין ספק שזה משונה לקרוא את שני אלו יחדיו, אך אולי תופתעו לשמוע שבמקרים לא מועטים, אנשים שעוברים טיפול רפואי כלשהו יוצאים עם נזק. מצבים כאלו, שעשויים להיחשב למקרי רשלנות רפואית, ואנשים רבים לא יודעים שיש מה לעשות במקרים כאלו.

איך יכול להיגרם נזק בטיפול רפואי?
אומנם זה נשמע משונה, אך דווקא בטיפול רפואי עשוי להגרם נזק למטופל. טיפול רפואי יכול להינתן למטופל במספר צורות, כאשר הטיפול עליו מחליט הרופא יקבע לפי שיקולי דעת מקצועיים ולפי האבחנה הרפואית. ניתוח, מנוחה, נטילת תרופות, מריחת משחה, גיבוס, עירוי וזריקה הם דוגמאות לצורות שונות של טיפולים רפואיים שעשויים להינתן למטופל.
ישנם כמה מקרים בהם יכול להגרם נזק למטופל במהלך טיפול רפואי. ראשית, אם המטופל מקבל טיפול רפואי שיכול לסכן אותו, עשוי להגרם נזק. טיפול כזה יכול להתרחש כאשר המטופל אלרגי לחומר שהוא מקבל, או כאשר הטיפול שניתן הוא שגוי. בנוסף, במקרים כמו זריקות, גיבוס, ניתוח ועירוי, עשוי להגרם נזק למטופל כתוצאה מפעולה לא תקינה של הרופא במתן הטיפול.

נזק בטיפול רפואי ורשלנות רפואית
נזק לא אמור להגרם למטופל במהלך טיפול רפואי. טיפול רפואי אמור לפתור את הבעיה הרפואית ממנה סובל המטופל. באופן עקרוני, זה לא תקין כשמטופל ניזוק עקב הטיפול הרפואי שהוא קיבל. החוק מתייחס למצבים אלו, ובמקרים מסוימים מגדיר אותם כרשלנות רפואית מצד הגורם המטפל.
רשלנות רפואית היא מצב בו מטופל יוצא עם נזק מהליך רפואי כלשהו, עקב רשלנות של הרופא. רשלנות מוגדרת כנקיטה של פעולות לא סבירות מצד הרופא, חריגות מהנורמות הרפואיות, אי ביצוע של פעולות מסוימות אותן היה אמור לבצע הרופא ואי שימוש באמצעי זהירות שעומדים לרשותו של הרופא. רשלנות רפואית מתרחשת רק כאשר נגרם נזק למטופל. טיפול רפואי שעונה על כל ההגדרות הללו עשוי להיחשב למקרה רשלנות רפואית.

הגשת תביעה
אם נחשפתם למקרה של רשלנות רפואית עקב טיפול, אתם יכולים להגיש תביעת רשלנות רפואית. המחוקק הבין שמקרים של רשלנות רפואית הם לא תקינים, ולכן הוא מאפשר למי שחווה נזק להגיש תביעה כנגד הרופא המטפל או המוסד הרפואי בו בוצע הטיפול הרפואי.
התביעה היא תביעת פיצויים אזרחית. הרעיון שעומד מאחורי האפשרות להגשת התביעה היא לאפשר למטופל שחווה נזק לקבל פיצוי כלכלי, כדי לשקם את המצב הבריאותי שלו, כמו גם המצב הכלכלי והנפשי שעשויים להגרם לו. גובה הפיצויים יקבע על ידי שופט, כאשר המטרה היא שהפיצויים יהיו תואמים לנזק שאירע. כמובן שאי אפשר להעריך באופן כספי נזק שנגרם לגוף, אך השופט עושה את זה בכל זאת, באמצעות הערכה של נזקים היקפיים
שנגרמו למטופל.

מניעת נזק בטיפול רפואי
כמובן שבאחריות הרופא למנוע נזקים שיכולים להתרחש למטופל שלו במהלך טיפול רפואי, אך רשלנות מתרחשת עקב חוסר אחריות של רופאים בין היתר. לכן, כדי למנוע נזק בטיפול רפואי, אתם יכולים מראש לחקור על הטיפול שאתם מקבלים ולהבין האם מתבצע בו משהו שלא כשורה.

בחירת עורך דין מתאים
באופן כללי, מומלץ לבחור עורך דין רשלנות רפואית שתרגישו בטוחים איתו לפני הגשת התביעה. עורך הדין יהיה הדמות המשפטית שתלווה אתכם לאורך כל שלבי התביעה, כך שמוטב לצאת למערכה עם עורך דין מיומן. באמצעות בדיקת הניסיון המקצועי של עורך הדין, יחד עם התרשמות ממנו בשיחת ייעוץ מקדימה, תוכלו לבחור בצורה שמותאמת לכם.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ