עורך דין לשון הרע לבעלי מקצוע

כמעט כל אזרח חשוף לפגיעות שונות עקב מעבר על החוק של אזרחים. דוגמא לכך יכולה להיות במקרי לשון הרע, בהם אזרח מחליט לפרסם סוג של תוכן עליו אוסר המחוקק, שמיועד לבזות ולהשפיל אדם אחר. מה קורה כאשר בעל מקצוע חווה פרסום של תוכן כזה מצד אדם אחר? החוק אוסר על פרסום לשון הרע, אך במקרה של בעלי מקצוע, לשון הרע יכול להסב נזק רב. עורך דין לשון הרע יכול לסייע באופן משמעותי לבעלי מקצוע כאלו.

לשון הרע על פי החוק
לא כל פרסום של תכנים נגד אדם, עסק או ארגון הם בהכרח לשון הרע. לשון הרע מוגדרת לפי החוק באמצעות הגדרות קבועות. למשל, תכנים שהמטרה שלהם היא להשפיל אדם נחשבים ללשון הרע. כמו כן, תכנים שהמטרה שלהם הם לעשות אדם למטרת בוז, שנאה או לעג, הם דברי לשון הרע. גם תוכן מסוים שפורסם ומבזה אדם עקב המוצא שלו, הנטייה המינית שלו, המגדר שלו, הדת שלו, הגזע שלו או גילו, ייחשב לתוכן של לשון הרע. תכנים שמנסים לפגוע בעיסוקו של אדם, במשלח ידו או בעסק שלו, הם גם לשון הרע לפי החוק. פרסום של אחד מכל אלו יכול להיחשב ללשון הרע ומאפשר לאדם שפורסמו נגדו הדברים לנקוט בצעדים משפטיים.

איפה זה פוגש בעלי מקצוע?
הזמנתם טכנאי לאחד ממוצרי החשמל הביתיים? אכלתם עם משפחה במסעדה? הלכתם לקנות בגד בחנות בגדים? מדי יום אנו יוצרים אינטראקציות שונות עם בעלי מקצוע או עם עסקים שונים. באינטראקציות הללו אנו מקבלים רושם מסוים, חיובי או שלילי, על בעל המקצוע, על העסק או על בעל העסק בעצמו. בעידן של היום, בו כל אחד יכול לפרסם תכנים ברשתות החברתיות השונות ולהפיץ אותן לכמויות עצומות של אנשים, רבים מחליטים לפרסם את התחושות שלהם עקב אותן אינטראקציות. כאשר מפרסמים חוויות שליליות מבעלי מקצוע ועסקים, עשויים להגיע למצב בו משתמשים בשפה שעונה על ההגדרה של ניסיון פגיעה בעיסוקו של אדם, במשלח ידו או בעסק שלו. אם לא מדובר בביקורת לגיטימית ועניינית, אלא בתוכן שמטרתו היא ביזוי, הדבר ייחשב ללשון הרע.

עורך דין לשון הרע
בעלי מקצוע שונים שפורסמו נגדם דברי לשון הרע יכולים לפנות אל עורך דין לשון הרע. עורך דין זה הוא קודם כל משפטן, הבקיא בחוק ויכול לעזור לנפגע מהפרסום למקסם את הזכויות השונות שלו בחוק.
תחילה, עורך דין לשון הרע יכול לבחון את המקרה באופן פרטני ולהבין האם מדובר בכלל במקרה של לשון הרע. חשוב לזכור שלאזרחים יש זכות להביע ביקורת במסגרת חופש הביטוי, ולפעמים הגבול בין השניים עשוי להראות דק.

כיצד לבחור עורך דין מתאים?
מכיוון שעורך דין לשון הרע הוא בסופו של דבר בעל מקצוע העוסק בתחומו שלו, נסו לבחור עורך דין מתאים באותה צורה בה הייתם בוחרים כל בעל מקצוע אחר לטפל בעניינים האחרים שלכם. קחו בחשבון את הניסיון של עורך הדין, את המוניטין שלו, קבלו המלצות וביקורות ענייניות על עבודתו של עורך הדין ופעלו במסגרת תקציב שקול.

מה עורך הדין יכול לעשות?
פרט לבחינת המקרה האישי שלכם, עורך הדין יכול להגיש בשמכם שני סוגי תביעות: תביעה אזרחית וקובלנה פלילית. תביעה אזרחית עקב פרסם לשון הרע היא תביעת פיצויים, שהמטרה שלה היא להעניק לאדם נגדו פורסמו הדברים פיצויים כלכליים, גם אם אין הוכחת נזק. קובלנה פלילית היא הליך פלילי שניתן לפתוח נגד המפרסם באופן פרטי.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ