רשלנות רפואית באי אבחון – באיזה בית משפט תובעים?

האם ניתן להאשים אדם על נזק שנגרם לאדם אחר, גם אם הוא לא הסב לו את הנזק באופן ישיר? בשאלה הזאת התחבטו שופטי בית המשפט במדינת ישראל, במקרה של אי אבחון. בשורה התחתונה: אי אבחון של מחלה מסוימת אצל מטופל עשוי להיחשב למקרה של רשלנות רפואית, במידה והמקרה עונה על מספר קריטריונים. באיזה בית משפט תובעים תביעת פיצויים במקרה הזה? תשובות בכתבה הבאה.

כיצד רופא מבצע אבחון?
אבחון הוא אחד השלבים הרפואיים בכל התחלה של הליך רפואי כלשהו. כשאנחנו חשים ברע, שמים לב לשינוי במצב הגופני שלנו או כשאנו סובלים מתסמינים בולטים, אנחנו צפויים ללכת לרופא כדי לגלות את הבעיה ולפתור אותה. אבחון רפואי עונה על החלק הראשון, כלומר על הגילוי של הבעיה הרפואית.
אבחון רפואי בסיסי יתחיל מתיאור המקרה של המטופל בפני הרופא. הרופא יתעניין, ישאל שאלות מכוונות ויחבר זאת להיסטוריה הרפואית ולמצבו הרפואי הכללי של המטופל. יחד עם מדדים שייטול במקום הרופא, בדיקות מקומיות שהוא יבצע ובמקרים נוספים גם בדיקות חיצוניות שהוא יפנה אליהן את המטופל, הרופא יקבע את המחלה, התסמונת או התופעה ממנה סובל המטופל.

מהו אי אבחון וכיצד הוא מתרחש?
שלא כמו שרבים חושבים, אי אבחון הוא לא אבחון שגוי. אבחון שגוי הוא מצב בו לאחר כל מה שתואר לעיל, הרופא מאבחן מחלה אחרת, ממנה לא סובל המטופל בפועל. אי אבחון הוא מקרה אחר, בו לאחר כל מה שמבצע הרופא הוא לא מאבחן מחלה ממנה סובל המטופל, כאשר בפועל הוא נמצא במצב אחר לגמרי. אי אבחון יכול להתרחש מכמה סיבות. מספיקה טעות קטנה באחת הבדיקות שמבוצעות על המטופל, בין אם על ידי הרופא המטפל או על ידי בודק אחר, שעשויה להוביל את הרופא למסקנה של אי אבחון. בנוסף, אם הרופא עצמו מדלג על אחד משלבי האבחון או מבצע את אחד מהשלבים בצורה לא תקינה, הוא יכול להגיע למסקנה הזאת.

רשלנות רפואית באי אבחון
כפי שניתן להבין כבר, אי אבחון הוא מצב בעייתי מאוד כלפי המטופל. אי אבחון לא מעיד על מצבו הרפואי האמיתי של המטופל. נוצר מצב בו המטופל יוצא מהרופא כשהוא חושב שהוא בריא, אך בפועל הוא עם מחלה כלשהי שלא מטופלת. כתוצאה מכך עשויים להגרם נזקים חמורים ומסכני חיים למטופל.
אי אבחון ייחשב לרשלנות רפואית רק אם הרופא יתרשל. מקרה בו הרופא לא ביצע אבחנה של המחלה, אך עקב טעות מקצועית או שיקול דעת, הוא לא מקרה של רשלנות רפואית. במידה והרופא לא אבחן את המטופל בגלל דילוג על אחד משלבי האבחון, תשאול לקוי של המטופל, ביצוע בדיקות בצורה לא תקינה או אי הפניה לבדיקות שונות, אי האבחון ייחשב לרשלנות.

הגשת תביעת רשלנות רפואית
במקרי אי אבחון המרמזים על רשלנות רפואית, ניתן לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית כדי להגיש תביעה. תביעה עקב רשלנות רפואית היא תביעת פיצויים, שמטרתה היא לסייע לנפגע. הסיוע יגיע בצורה כספית, והוא אמור לאפשר לו להתמודד מבחינה כלכלית, בריאותית ונפשית עם הנזק שנגרם.

לאיזה בית משפט מגישים את התביעה?
תביעות פיצויים מוגשות לבית משפט השלום או לבית משפט מחוזי. הגשת התביעה לכל אחד מבתי המשפט הללו תלויה בגובה הפיצויים שהנפגע תובע. תביעת פיצויים מעל 2,500,000 שקלים תוגש לבית המשפט המחוזי, בעוד תביעת פיצויים על סכום הנמוך מכך תוגש לבית משפט השלום.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ