רשלנות רפואית בניתוח – יש דבר כזה?

עברתם הליך רפואי של ניתוח ויצאתם ממנו עם נזק גופני? אולי אתם לא מודעים לכך, אבל יכול להיות שחוויתם רשלנות רפואית. כמעט בכל פעולה בענף הרפואה, התרשלות של הרופא יכולה להעמיד אותו במצב של רשלנות רפואית. הדבר רלוונטי גם לניתוחים. טעויות שמבוצעות על ידי הרופאים ומשאירות את המטופל עם נזק משמעותי הן לא עניין של מה בכך, ויש למטופל הפגוע מה לעשות עם זה.

התקיימות רשלנות רפואית
על רשלנות רפואית אנו שומעים לרוב במהדורות החדשות או בעיתונים השונים, כאשר מקרה רשלנות חריג מסב נזק חמור למטופל כלשהו. למרות זאת, אולי תהיו מופתעים לשמוע שרשלנות רפואית היא עניין נפוץ יותר ממה שמדווח. רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל אחד משלבי ההליך הרפואי, אם היא עונה על תנאים מסוימים.
רשלנות רפואית היא טעות שמבצע רופא או גורם רפואי כלשהו, באחד משלבי ההליך הרפואי. רשלנות מתקיימת אך ורק אם נגרם נזק משמעותי למטופל. אם הרופא ביצע שגיאה אך המטופל לא נפגע ממנה, הרי שלא התרחשה רשלנות מצד הרופא. בנוסף, אם הרופא עשה ככל שביכולתו כדי למנוע את הטעות והשתמש בכל הנורמות הנהוגות, כללי הבטיחות השונים ואמצעים שהיו בידו, הטעות שלו לא תחשב לרשלנות, גם אם נגרם נזק.

ניתוחים
ניתוח הוא אחד מההליכים הרפואיים שקיימים בעולם הרפואה. ניתוח הוא סוג של טיפול, שיכול להתבצע כדי למנוע מצב רפואי עתידי, כדי לפתור מצב רפואי נוכחי או כדי לשפר אסתטיקה באזורים מסוימים בגוף. ניתוח היא פרקטיקה עתיקה וישנה של רופאים, כאשר ישנם ניתוחים שונים בתחומי רפואה שונים.
ניתוח הוא כמובן לא הטיפול היחידי שרופא יכול לקבוע למטופל שלו, אך במקרים רפואיים מסוימים ניתוח הוא הדרך היחידה, או הדרך היעילה ביותר לטיפול. ניתוח היא פרוצדורה עם סיכונים מובנים בתוכה. ניתוח כולל חיתוך של הגוף במקומות מסוימים והרדמה מלאה או חלקית, כך שמראש ישנם ניתוחים הכלולים רק באופי של הפעולה עצמה.

איך יכולה להתבצע רשלנות רפואית בזמן ניתוח?
למרות שישנם סיכונים מחושבים בפעולת הניתוח, רופאים עדיין יכולים לבצע שגיאות במהלך, אחרי ולפני הניתוח, אשר יחשבו לרשלנות אם הן יעמדו בתנאים השונים. דוגמא לרשלנות בזמן ניתוח רפואי יכולה להיות בזמן חיתוך של המטופל. אם במהלך החיתוך הרופא פועל בצורה לא אחראית, או מבצע פעולה שאינה סבירה ובכך מזיק למטופל, ייתכן שהוא התרשל.
בנוסף, גם לפני הניתוח הצוות הרפואי יכול להתרשל. הצוות הרפואי מחויב להתחטא ולחטא את חדר הניתוח בצורה ראויה, כדי שהמנותח לא יפתח זיהום עקב חוסר סטריליות. כמו כן, בית חולים שהעמיד צוות שאינו מיומן מספיק לניתוח מסובך ייחשב לכזה שהתרשל. לאחר ניתוח יבוצע לרוב מעקב אחר המטופל. אם תלונות של המטופל בזמן המעקב לא זוכות למענה ולאחר מכן נגרם נזק למטופל, יכול להיות שהצוות הרפואי של אותו המטופל התרשל.

מה אפשר לעשות?
אנשים שיוצאים מניתוח עם נזק רפואי שנגרם עקב רשלנות של הרופא המנתח או הצוות הרפואי, יכולים להגיש תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית. תביעה זו מוגשת כדי לעשות צדק עם הנפגע ולהעניק לו פיצוי כספי שתואם לנזק שנגרם לו. באמצעות הפיצוי הוא יכול להתמודד עם הקשיים הכלכליים, הבריאותיים והנפשיים של הנזק.

שימוש באנשי מקצוע
אם נגרם לכם נזק בניתוח ואתם לא בטוחים אם הדבר עונה על ההגדרה של רשלנות רפואית, אתם יכולים לפנות אל אנשי מקצוע, כמו עורכי דין לרשלנות רפואית, כדי להבין האם תוכלו להגיש תביעת במקרה הספציפי שלכם.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ