שירות רישום פטנטים – שלב אחרי שלב

הגשת בקשה חדשה לרישום פטנט חייבת להתבצע על פי הנחיות מפורטות של משרד המשפטים. אמנם ההתנהלות השוטפת היא מול רשות הפטנטים, אבל הגוף האחראי הוא משרד המשפטים ולכן קיימים קריטריונים טכניים רבים. עם זאת, התייעצות עם עורך דין יכולה להיות דרך טובה לקצר את התהליך ולהשלים אותו מהר וכחוק.

רשות הפטנטים הפועלת תחת הסמכות של משרד המשפטים מאפשרת לבצע רישום מסודר של זכות קניין רוחני על המצאה. המטרה של רישום פטנטים מן הסוג הזה הוא להעניק הגנה משפטית על הבעלים שלהם, כמו גם למנוע מאחרים לעשות בהם שימוש. בנוסף, רישום פטנטים הוא כלי חשוב שבו המדינה משתמשת על מנת להעביר לציבור מסר שלפיו יש מי שיגן עליהם ולכן כדאי להם להמשיך להשקיע בפיתוח המצאות חדשות לשיפור איכות החיים
והפיתוח הכלכלי.
רישום פטנטים אפשר לבצע על קניין רוחני מסוגים שונים. למעשה, קניין רוחני הוא בעצמו מושג רחב שאף עלול לבלבל: הוא לא חל רק על זכות ספציפית, אלא על סוגי זכויות בנכסים לא מוחשיים שכולם הם פרי יצירתו של אדם. בין היתר, רישום פטנטים חל לפיכך גם על יצירות וגם על המצאות, עיצובים ומוניטין.

על מה מגן רישום פטנטים?
הנושא המשפטי המעניין בהקשר של רישום פטנטים בודק על מה בעצם הוא מגן, כמו גם על איזה ממדים בקניין הרוחני הוא עלול שלא להגן. אז ראשית, ההגנה שמקבלים אחרי רישום פטנטים היא על היצירה האינטלקטואלית. זה אומר שלא מקבלים הגנה על האובייקט הפיזי, או במילים אחרות על היישום של ההמצאה. לכן רישום פטנטים בכל מקרה שבו ממציאים למשל תוכנה להפעלת מכונה, אבל אי אפשר להשתמש ברישום כדי להגן לאחר מכן על
מכונה שיוצרה לפי אותה המצאה.
שנית, רישום פטנטים מאפשר לקבל הגנה על המצאות של מוצרים ותהליכים טכנולוגיים בלבד. במידה וההמצאה מוכרת בתור פטנט, הממציאים יקבלו הגנה משפטית. אבל אם לא מדובר על מוצרים ותהליכים טכנולוגיים אלא למשל על יצירה רוחנית כזו או אחרת, סביר להניח שהכלי המשפטי הרלוונטי יותר יהיה הפרת זכויות יוצרים ולא הפרת פטנט.

כל המסמכים שצריך לצרף על מנת לבצע רישום פטנטים
דווקא החלק הטכני של רישום פטנטים הרבה פחות מסובך מכפי שנהוג לחשוב. קודם כל, החוק בישראל מאפשר להגיש את הבקשה יחד עם עורך דין. מעורבות של עורך דין לגבי רישום פטנטים אמנם כרוכה בתשלום שכר טרחה, אבל היא משתלמת בטווח הארוך. בנוסף, החוק בישראל קובע שהשירות ניתן גם על ידי מבקשים ישראלים וגם על ידי אנשים מחוץ לארץ – כל עוד יש להם כתובת להתכתבות בישראל או שהם מיוצגים על ידי עורך דין מקומיים.
בשלב הבא מצרפים את המסמכים הרלוונטיים לכל סוג של בקשה עבור רישום פטנטים. המסמכים החשובים מתייחסים לדוגמא לפירוט על הבקשה עצמה, לרבות דרכי הביצוע שלה, תיאור הפעולה או אופן השימוש, תיאור ניסיונות או דוגמאות והתוצאות שלהם וכן הלאה. ככל שיש יותר מסמכים שתומכים בבקשה, כך עולה הסיכוי לקבל אישור עבור התהליך של רישום פטנטים.

תוך כמה זמן מקבלים אישור או סירוב לבקשת רישום פטנטים?
התייעצות עם עורך דין מקצרת תהליכים כי היא מאפשרת לרכז את כל השלבים הרלוונטיים תחת קורת גג אחת. לא משנה באיזה סוג של פטנט מדובר, עורך דין מקצר את התהליכים: הוא מכיר את העילות לסירוב או אישור והוא מנוסה בהתנהלות מול משרד המשפטים.

מגיע לכם ייצוג הולם!

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

© כל הזכויות שמורות – ואקנין יריב משרד עורכי דין 2023

CREATED BY bako●digital

דילוג לתוכן
שיחת ייעוץוואטסאפ